I POZNATI VOLE KRIPTO, POSTALA IM MANIJA Od Mesija do Dejmona, Mile Kunis i Kim Kardašijan, sad primaju plate u bitkoinima
Sve veći broj poznatih ličnosti širom sveta uplovljava u svet kriptovaluta, privučeni mogućnostima digitalnih investicija i tehnologijom budućnosti.
Kriptovalute i blokčejn (blockchain) tehnologija postali su globalna tema, a sve veći broj poznatih ličnosti pridružuje se kripto svetu, kroz investicije ili promocije. I dok su neki videli ogromne prilike, drugi su izazvali kontroverze. Sportisti, muzičari, glumci i influenseri postali su deo ovog digitalnog univerzuma i njegovi najveći promoteri.
Sportske zvezde u kriptu – Plate u bitkoinima i digitalni tokeni
Za mnoge sportiste, primanje plate u bitkoinima postalo je način da osiguraju dodatnu zaradu i učestvuju u finansijskom eksperimentu.
Primeri poput NFL zvezda Odela Bekama Džuniora i Arona Rodžersa dodatno su doprineli popularizaciji kriptovaluta u sportskom svetu. Rodžers, koji je jedan od najboljih kvoterbekova svih vremena, veruje da će kripto postati dominantan finansijski sistem u bliskoj budućnosti. Njegov potez sa Keš Apom bio je način da testira kako bi izgledala budućnost u kojoj se plata obračunava u digitalnoj valuti.
Slično tome, Bekam Džunior, pri prelasku u Los Anđeles Remse, potpisao je ugovor koji omogućava isplatu od 4,25 miliona dolara u bitkoinima.
Pored NFL-a, u svetu fudbala Lionel Mesi takođe je izazvao veliku pažnju kada je deo svog ugovora sa PSG-om prihvatio u PSG fan tokenima. Ovi tokeni omogućavaju navijačima da učestvuju u odlučivanju o klubskim pitanjima, poput izbora dresova ili pesama koje će se puštati tokom utakmica. Mesijev angažman u ovom projektu podigao je vrednost PSG tokena, a taj potez inspirisao je i druge klubove da istraže načine na koje bi mogli uključiti kripto tehnologiju u odnos s navijačima.
Danas je sve češća pojava da sportisti, pogotovo mlađe generacije, deo svojih ugovora zahtevaju u bitkoinima. To je najčešće slučaj sa NBA zvezdama koji ulaze u ligu.
Muzičari i kripto – Snup Dog, Eminem i Soulja Boy u digitalnom svetu
Snup Dog se ne libi da eksperimentiše sa digitalnim valutama i NFT projektima, dok je postao vlasnik NFT kolekcije vredne milione dolara. Njegovo ime je već postalo sinonim za kripto i NFT zajednicu, a proširio je svoj portfelj ulaganja kroz projekte poput „Snoopverse-a” u okviru Sandbox platforme. Ovaj „virtuelni svet” omogućava fanovima da kupuju digitalne parcele i prisustvuju koncertima u metaverzumu, gde je Snoop jedan od pionira.
Slično njemu, Eminem je postao aktivan u NFT prostoru, nabavljajući digitalne umetnine i priključivši se zajednici kao kolekcionar. Ovakvi potezi muzičara ukazuju na novi oblik umetničkog izraza i zarade, gde fanovi kupuju jedinstvene digitalne predmete povezane sa omiljenim izvođačima.
Reper Soulja Boy takođe je ušao u kripto svet sa velikim entuzijazmom, javno podržavajući bitkoin i altkoinove kao što su Binance Coin i Tron. Čak je objavio pesmu pod nazivom „Bitkoin,“ što je privuklo pažnju njegove fan baze na kriptovalute, čime je nastavio tradiciju muzike kao medija za promoviranje društvenih promena i tehnoloških inovacija.
Holivudske zvezde i kripto – Met Dejmon, Mila Kunis i Kim Kardašijan
Uprkos kritikama, Met Dejmon je kroz promociju Crypto.com-a postao jedno od najprepoznatljivijih lica kripto reklama. Njegova globalna kampanja „Fortune Favors the Brave” (Sreća prati hrabre) izazvala je pomešane reakcije, ali je definitivno podigla svest o kriptovalutama među širokom publikom. Dejmon je ovom reklamom postavio pitanje hrabrosti i verovanja u budućnost kripta, što je dodatno podstaklo nove investitore da istraže ovu oblast.
S druge strane, Mila Kunis je pokrenula sopstveni NFT projekat „Stoner Cats,” seriju animiranih epizoda o mačkama koje, kroz zanimljive avanture, šalju poruku o kripto kulturi. Kunis je jedan od retkih primera koji prikazuje kako poznate ličnosti koriste kripto kao umetnički alat za kreiranje autentičnih projekata.
Kim Kardašijan, iako se susrela s kritikama zbog promoviranja Ethereum Max-a, ostavila je značajan uticaj u smislu promocije kriptovaluta među mlađim generacijama i velikim brojem svojih pratilaca na društvenim mrežama. Njen projekat je čak rezultirao kritikama regulatora u Velikoj Britaniji zbog navodnog obmanjivanja javnosti.
Vizionari kripto tehnologije – Mark Zakerberg i Metaverzum
Zakerbergova vizija metaverzuma donela je novu dimenziju u kripto svet. Kroz platformu Meta, planira da spoji društvene interakcije i digitalne transakcije, omogućavajući korisnicima da kupuju, rade, pa čak i zabavljaju se koristeći kriptovalute. Ova ideja bi mogla revolucionisati način na koji ljudi koriste i vrednuju digitalne valute, čime bi blockchain postao neizostavan deo svakodnevnog života.
Osim Zakerberga, kompanije kao što su Majkrosoft i Epik Games takođe istražuju mogućnosti kripto integracije u svoje platforme, čime žele da učine metaverzum dostupnijim masama. Ovaj razvoj ukazuje na budućnost u kojoj bi kriptovalute postale glavno sredstvo razmene u virtuelnim svetovima. Sa sve većim brojem slavnih ličnosti koje podržavaju metaverzum i blockchain tehnologiju, moguće je da će oni postati deo naše stvarnosti brže nego što se očekivalo.
Budućnost kripta među poznatima
Kada poznate ličnosti ulaze u kripto, to nije samo trend već i sredstvo za dodatno osnaživanje njihovog brenda i proširenje poslovnih mogućnosti. Popularizacija kripta među poznatima predstavlja priliku za širenje svesti o kriptovalutama, ali i rizik zbog same prirode ovog tržišta, koja je visoko volatilna. Veliki broj pratilaca ovih slavnih lica lako se može inspirisati za ulazak u kripto, što može doneti i pozitivne i negativne posledice.
Poznate ličnosti svojim uticajem pomažu u razvoju kripto industrije, ali i pokreću pitanje odgovornosti u promovisanju rizičnih investicija. Dok neki veruju da je kripto budućnost finansija, drugi upozoravaju na oprez i potrebu za boljim razumevanjem tržišta pre ulaganja. Na kraju, ostaje pitanje da li će poznati zaista ostati deo kripto sveta na duže staze ili će, suočeni s izazovima, naći nova područja za eksperimentisanje i ulaganje.
Dnevnik.rs/bizportal.rs