Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije suspendovao dozvole 4 avio-prevoznika KIPARSKA KOMPANIJA JEDINA PREŽIVELA
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije (DCV) objavio je listu akata o izdavanju, suspenziji i stavljanju van snage operativnih dozvola za javni avio-prevoz u 2024. godini. Prema ovom dokumentu, tokom protekle godine četiri domaća avio-prevoznika ostala su bez operativnih dozvola: Air Pink, Air Emeralds, Star Fly Wings i Milšped Fly Cargo, dok je kompaniji Tinadar Aviation dozvola privremeno suspendovana, piše Biznis.rs.
Jedina kompanija koja je u 2024. dobila operativnu dozvolu je Fluus.d.o.o, sa sedištem u Beogradu.
Kompanija Air Pink, poznata po pružanju usluga iz segmenta poslovne avijacije, u 2024. godini promenila je ime u ImperialJet. U njenoj vlasničkoj strukturi sada dominiraju kompanije Icron Investments Limited sa Kipra (58% vlasništva) i nemački ImperialJet Europe (10%), dok ostatak kapitala pripada fizičkom licu.
Air Emeralds je takođe promenio ime, postavši Enterprise Jet, dok je kao jedini vlasnik registrovan ImperialJet iz Beograda.
Bivši Star Fly Wings u martu 2024. preimenovan je u Soft White, a njegov vlasnik postala je kompanija EL&MI Group iz Beograda, na čijem čelu je bivši direktor Elektromreža Srbije, Nikola Petrović.
Za razliku od pomenutih, kompanija Milšped Fly Cargo ostaje aktivna pod istim imenom, i dalje u vlasništvu logističkog giganta Milšped.
Tinadar Aviation, čija je dozvola suspendovana, takođe posluje pod istim imenom i nalazi se u vlasništvu dva fizička lica.
Jedina kompanija koja je dobila operativnu dozvolu u 2024. godini je Fluus.d.o.o. Ova firma deli vlasništvo između EL&MI Group i Airstar d.o.o, beogradske kompanije u vlasništvu kiparske Hemslade Holding Limited, koja je i suvlasnik Delta Holdinga.
Prema najnovijim podacima Direktorata, kompanije koje trenutno imaju operativnu dozvolu za obavljanje javnog avio-prevoza su:
Air Serbia
Balcan Helicopters
Flyus d.o.o.
MPC Air
Prince Aviation
Skybridge International Balkan