У Позоришту младих припрема се представа “Заљубљивање”
У новосадском Позоришту младих ових дана трају пробе представе “Заљубљивање”, коју режира Оља Ђорђевић, редитељка која и сама каже да има чврсте везе с овим театром, будући да већ годинама сарађује са њима и добро познаје глумце.
Зато је вероватно било и логично да свој нови ауторски пројекат ради управо у Позоришту младих, чију премијеру треба очекивати 25. октобра.
- Ово је трећи ауторски пројекат заредом, и то је ваљда једно од ретких позоришта за које знам, ако помислим на ауторски пројекат, да га радим прво у Позоришту младих. Пре свега, то је због њихове посвећености, због тога што никад нећу чути “ово не могу, ово ми се не ради, немој да понављамо”, или било шта слично. Сви су ту, сви раде и сви су весели док раде. Увек радимо стварно у дивној атмосфери, тако да се увек радујем кад дођем овде - каже за наш лист Оља Ђорђевић.
Први њен ауторски пројекат у Позоришту младих била је представа “Потпуно скраћена историја Србије”, а онда је уследио и други под називом “Док те ја храним и облачим”. У овом новом, трећем пројекту, како каже Оља Ђорђевић, скоро да је у потпуности исти ауторски тим, као и у prеthodnom, те је, у неку руку, постао део трилогије.
- Заљубљивање” говори заправо о ономе што је prеthodilo представи “Док те ја храним и облачим”, пројекту који се бавио питањем родитељства, васпитавањем и одгајањем деце, у овом свету, овој земљи. Сада се бавимо оним што иде пре тога, а то је чињеница да је тешко наћи партнере, да има много људи који су сами. Сви се баве тиме, теоретски би хтели да имају неког у свом животу, али питање је шта ми ту стварно тражимо и колико је то проблем наших избора. Наравно, опет се ради о комедији, тако да се не бавимо драмом која проистиче из погрешних избора, него се више бавимо тиме колико су ти наши критеријуми нереални - указује Оља Ђорђевић.
Оно што је другачије у односу на “Док те ја храним и облачим” је то што ће публика овде бити много више упућена у све, како најављује Оља Ђорђевић, јер је нова представа много интерактивнија. Но, ангажман публике је више у томе да ће бити укључени тако да могу утицати чак и на исход представе. Стога крај представе неће бити, како каже Оља Ђорђевић, ствар само избора ауторске екипе, него и ствар избора публике, која је то вече дошла у позориште.
Има и радионичарског рада у процесу настајања представе, било је на пробама и писања домаћих задатака на задату тему, тако да ће и искуства глумаца, неке њихове речи, бити уткане у представу. Радионица је тако почела у јуну и била је и у знаку писања домаћих задатака, а затим је наставље на пробама.
- Наравно, ми толико тога знамо већ једни о другима у ова два пројекта, да је то застрашујуће. Постоји тај документаристички моменат, тако да Даница Николић Николић пише један део, ја пишем нешто своје, а онда и глумци додају своје, и, када се све то споји, ми добијемо представу - наводи Оља Ђорђевић.
У представи играју: Кристина Савков, Славица Вучетић, Неда Даниловић, Марија Радованов, Јелица Глигорин, Слободан Нинковић, Саша Латиновић, Алекса Илић, Саша Стојковић, Данило Миловановић и Александар Милковић.
Музику компонује Ирена Поповић, Иста Степанов је кореографкиња, Дијана Радосављевић је сценографкиња, а Милица Грбић Комазец је костимографкиња. Примећујући да су у питању све жене, Оља Ђорђевић додаје да је и за позориште карактеристично то што у сали има више жена, посебно кад су термини неких утакмица.
- Некако, баш кад смо причали о овој теми, свако познаје много жена, које су “ок”, али су саме, па није јасно зашто су саме, мада се ту поставља питање критеријума избора и свега осталог. Знамо исто тако и мушкарце, који по неким ставкама не би требало баш да имају тако успешан љубавни живот, али га имају. Вероватно ће ово женама бити занимљивије, мада мислим да ће се у овој теми сви наћи и да ће представа бити за разне генерације, као што је и “Док те ја храним и облачим” - напомиње Оља Ђорђевић.
Н. Пејчић