СВЕЧАНО ОТВОРЕН БЕОГРАДСКИ ФЕСТИВАЛ ИГРЕ Савршене различитости у Српском народном позоришту (ФОТО, ВИДЕО)
На сцени „Јован Ђорђевић” Српског народног позоришта поздравним словом славног грчког кореографа и редитеља Константиноса Ригоса, директора националног Балета у Атини, званично је вечерас отворен 21. Београдски фестивал игре.
Након уводних речи Аје Јунг, директорке БФИ, која је укратко подсетила на prеthodnе две деценије фестивала, Ригос је рекао да је погледао документарни филм посвећен Београдском фестивалу игре.
Кроз тај филм разумео сам снагу и важност овог фестивала. Потребно је да се сетимо да је овај фестивал започео своју причу када је реч савремена игра била доста непозната. Јако ми је драго што је управо моја представа Winterrise на музику Робија Вилијамса била та која је 2004. отворила први БФИ. Изгледа да је донела срећу овом фестивалу, поручио је Ригос.
Новосадској публици, у којој су били и министарка културе Маја Гојковић, градоначелник Милан Ђурић и члан Градског већа за културу Далибор Рожић, потом се представила Компанија игре Опере Гетеборга из Шведске диптихом “Проклизавање / СААБА”, тандема кореографа Дамјана Жалеа и Шарон Ејал.
Дамијан Жале је познат по сарадњама са Марином Абрамовић и Мадоном, док је Шарон Ејал била апсолутна звезда јерусалимске Компаније Батшева, а затим је почела да ствара комаде за ову славну трупу.
СААБА је дефинитивно мој свет. Чудан, сензуалан, узнемирујући... Обично користим мрачну, ударну клупску музику; али не и у овом случају! Звук је меканији, иако вас на тренутак може збунити тиранија ритма. Играчи су део неке ванземаљске форме, а напон који тече њиховим венама – је висок, изјавила је Шарон Ејал својевремено за „Дневник”.
У наставку 21. Београдског фестивала игре у Новом Саду ће 14. и 15. марта марта гостовати и комад "Скупштина" трупе Кид Пивот из Ванкувера (Канада), кореографкиње Кристал Пајт, док ће, први пут, део програма БФИ бити изведен у Суботици. Италијанска трупа "Ђуи дел" из Чезене, чија су кореографска истраживања инспирисана антрополошким појавама и сликама из историје уметности, 27. и 28. марта извешће у позоришту представу "Посвећење пролећа".
Овогодишњу едицију фестивала, коју заокружује слоган "Савршене различитости", затвориће 9. и 10. априла у Битеф театру Национална компанија Малте из Валете комадом “Утопија” кореографа Емануела Гата.
Н. Пејчић