„Окружење“ из Лиона на 18. Београдском фестивалу игре
БЕОГРАД: Представа "Окружење" Компаније Маги Марен из Лиона гостоваће у среду на великој сцени позоришта Атеље 212, у оквиру 18. издања Београдског фестивала игре, најављено је данас у сусрна конференцији за новинаре да је све спремно за извођење спектакла из Француске, јер је синоћ стигао велики шлепер са сценографијом, свих девет играча су присутни, и уметници једва чекају да наступе пред српском публиком.
Како је рекла, од почетка је постојала огромна жеља кореографкиње Маги Марен да њена трупа гостује у Београду, посебно када је већ достигла успех са prеthodnim гостовањем комада "Maybe" на БФИ, који представља посебан феномен.
Марен, која се преко палтформе Зоом укључила у конференцију, подсетила је да је њено "Окружење" (Umwelt) настало 2004. године, да се дуго игра на многим турнејама, а да је имала нову обнову управо ове године.
"Тај комад је био велика прекретница за мене у каријери, јер сам до тада углавном радила на покрету, а овде је у питању нешто другачије. Постојала је нит везана за покрет, али сам овде приступила не толико кореографији, колико режији. Односно, овде је режија била готово кинематографска, као један вид монтаже", истакла је Марен..
Инспирацију за "Окружење" пронашла је у књизи Жила Делеза о чувеном филозофу Спинози, те јој је било занимљиво да чита дело једног филозофа о другом колеги.
Играчки комад "Окружење", иако је на репертоару већ 17 година, на самом почетку није добро примљен, јер је публика, према речима Марен, очекивала стандардну представу о телима у покрету, али ово сценско дело није о томе.
"Представу смо током 2020. године услед пандемије играли без публике, снимали за онлајн пренос, и зато код вас долазимо након дуже паузе да играмо уживо, тако да једва чекамо реакцију ваше публике у Београду", навела је агентица Марион Гоуан.
Каријера Маги Марен поичела је 1974. године кад је била играчица у школи славног уметника Мориса Бежара, кореографа и оперског редитеља, који је водио Бежаров балет Лозане у Швајцарској.
У тој компанији Марен се опробала и као кореограф, добила је прву награду 1978, да би 1984. године основала управо своју актуелну Компанију.
Била је стални кореограф Балета Опере у Лиону, сарађивала је често и са Холандским националним балетом и Балетом Опере у Паризу.
До сада је у својој веома продуктивној каријери реализовала више од 50 представа, које су већим делом веома мудре, освешћене, актуелне, пре свега изразито ангажоване.