Изложба посвећена Паји Јовановићу у септембру у Београду
Изложба "Један сликар, 10 фотографа, 20 уметничких дела" биће постављена у септембру у београдском музеју Паје Јовановића, најавили су организатори.
У сарадњи са Музејом града Београда, Цолор Медиа Communications наставља популаризацију славних југословенских и српских сликара уз ангажман савремених фотографа.
После изложби у Галерији Сава Шумановић у Шиду и Галерији Милан Коњовић у Сомбору, специфични арт догађај биће одржан у септембру.
Репрезентатвини музејски простор адаптиран је на основу ентеријера уметниковог атељеа у Бечу, у коме је стварао од 1895. до 1938. Слике су представљене у четири целине: пејзаж, портрет, историјска композиција и акт. Паја Јовановић је свом граду желео да остави, како је говорио, “оно што би вредело чувати од његовог рада и алата”.
Изложба “Један сликар, 10 фотографа, 20 уметничких дела” конципирана је тако да ће се одабрана дела Паје Јовановића налазити на зидовима музеја, а фотографије инспирисане њима – на штафејалима испред његових слика.
– Са великим задовољством очекујем радове наших познатих фотографа и радујем се што је Музеј града Београда део ове изузетне иницијативе Роберта Чобана и ЦМЦ – рекла је Јелена Медаковић, директорка МГБ, док смо разгледали поставку. – Сигурна сам да слобода, неисцрпна инспирација и, пре свега, неоптерећеност комерцијалним задатком, пружају креативне могућности уметницима да се изразе. Хвала и Игору Тодоровићу на помоћи у креирању не само костима, него и атмосфере на снимању сцена из живота знаменитог сликара.
Позиву Цолор Медиа Communications одазвали су се фотографи: Небојша Бабић, Миша Обрадовић, Моника Павловић, Милош Надаждин, Јелена Јованов, Север Золак, Марко Крунић, Вукица Микача, Радивој Хаџић и Јарослав Пап.
– Оно што је оставило посебан утисак на мене је то што је Музеј Паје Јовановића конципиран као стан у коме је уметник живео и стварао. Поред збирке слика ту су и лични предмети, намештај, скулптуре и дивне успомене на његову највећу љубав Муни Даубер Јовановић, која је овековечена на многим сликама. Можда сам се због тога и одлучио за ремаке слике “Дама поред камина”. Покушаћу да оживим интимни моменат стварања тог дела и прикажем Муни и Пају заједно у њиховом креативном заносу – описао је своје импресије фотограф Марко Крунић који је имао прилике да у Њујорку сарађује са Марином Абрамовић и Џефом Кунсом.
Јелена Јованов, испирисана портретом краљице Марије пожелела да се испред њеног објектива нађе принцеза Даница Карађорђевић, одушевљена је и идејом да се фото техником цитирају велика уметничка дела.
– Мој први инстинкт, када је у питању Паја Јовановић, била је жеља за репликом неке од његових чувених слика са историјском тематиком. Али у музеју сам открио чудесне актове његове жене Муни у чему смо нас двојица врло слични – било је оно што је определило Мишу Обрадовића.
Вукица Микача се, такође, нашла пред ретким уметничким изазовом:
”Током посете Музеју Паје Јовановића сви смо осетили отменост амбијента, као да смо негде у Бечу, што је показује да Београд има и своје скривено лепше лице. Нама фотографима би задатак требало да олакша то што је Паја изразити представник академског реализма, својственог и фотографији, па ћемо моћи верно да пренесемо његова дела.”
Координатор пројекта ЦМЦ и Музеја града Београда је Душка Јованић.