Амброзић: Који је место на Калемегдану
БЕОГРАД: Изложба фотографија посвећена музичару Душану Којићу "Која: Ја имам шарене очи" отворена је вечерас испред Уметничког павиљона "Цвијета Зузорић", пред великим бројем посетилаца.
Изложба је ту да би показала да је Која наш херој. Место му је на Калемегдану и у нашим срцима, истакао је Драган Амброзић коаутор изложбе са Зорицом Којић.
Амброзић је рекао да је изложба уприличена, уз подршку Београдске тврђаве, како би "обележили велики рад и дело Које", који је "важна фигура наше културе и историје".
Изложба на више панела хронолошки показује деловање басисте, аутора и певача Дисциплине кичме Којића, кроз бројне фотографије Горанке Матић, Предрага Поповића Буце, Станислава Милојковића, Андреје Кметовића и Немање Ђорђевића.
Дизајнерка изложбе је Добрила Стеванић, а на отварању је наступио алтернативни рок састав Коикои.
Којић је истакла да су изложбу "правили из срца, чисте љубави", како би обележили "велики датум у домаћем, регионалном рокенролу, а и европском и светском" - 40 година од изласка првог албума Дициплине кичме "Свиђа ми се да ти не буде пријатно".
То је само повод. Схватили смо да је Којина каријера толико богата, и група је била толико иновативна и нова да је најавила неке светске тековине рокенрола, оценила је Којић.
Матић је рекла да јој је "драго што Која зна да се одржава ова изложба", и што ће у му у Лондон бити послате фотографије са отварања. Којић се већ неколико година налази у Великој Британији где се опоравља од последица можданог удара.
У мислима смо са њим. Коју знам више од 40 година и хвала му што постоји, рекла је Матић, док је Ђорђевић истакао да му је част што учествује у поставци и што је објективом пратио Коју последње две децније.
Која је институција, оценио је Ђорђевић, док је културни посленик Мома Рајин приметио да се у поднаслов изложбе могло ставити: "Нико као он".
Након краткотрајног рада новоталасног Шарла Акробате, у коме су били и гитариста Милан Младеновић (1958-1994) и бубњар Ивица Вдовић (1961-1992), Којић је основао своју минималистичку бас-бубањ групу Дисциплина кичме.
Којић је с Дисциплином кроз разне фазе објавио бројна утицајна издања попут "Зелени Зуб на планети досаде" (1989), радио је део музике за филм "Како је пропао рокенрол" (1989), а био је и музички продуцент првог албума "Партибрејкерса" (1985), Боја "Доста, доста, доста" (1988) и других.