Белдокс: У међународном програму 10 филмова
БЕОГРАД: Дванаести међународни фестивал документарног филма "Белдокс" представиће од 8. до 15. маја 10 филмова у оквиру међународног такмичарског програма.
Програм је сачињен од "изузетних дела смелих аутора који полажу темеље новог пантеона документарног филма", а селекцију, према речима селектора фестивала Игора Станојевића, краси "енергичност, храброст и одлучност аутора у пуној стваралачкој снази".
Аустријски “Добродошли у Содому” Кристијана Кренеса и Флоријана Вајгенсамера је мрачни и спектакуларни филм о депонији у Гани, где се рециклира електронски отпад са Запада и живот на депонији претвара се у загонетну слику модерне, глобализоване цивилизације, док сама технологија постаје метафора капиталистичког луксуза.
У филму “Бостофрио - где небо додирује земљу” португалски редитељ Пауло Карнеиро бави се обичним човеком и портретише свет који нестаје у удаљеном селу, где становници живе искључиво од земље.
Колумбијски “Лапу” Сезара Алехандра Хаимеса и Хуана Пабла Поланка кроз племенски обред ексхумирања посмртних остатака протагонисткињине мртве рођаке приказује однос једне културе према смрти, сновима и памћењу.
Кроз сусрет девојке и дрвосече у шуми у Нагасакију, уругвајски филм-есеј “Стапање времена” Хуана Алвареза Немеа проматра и анализира однос између човечанства и бестијалности, ужаса и отпора.
У филму “<3” шпанска ауторка Марија Антон Кабот истражује шта верност и сексуални идентитет значе младима данас, покушавајући да утврди има ли љубави у модерном времену, док у холандском филму “Сада се нешто полако мења” Мена Лаура Мејер слика потрагу за смислом и личним развојем појединца данас.
“Камени говорници” Игора Дрљаче је филм који разматра место укрштања туризма и идеологије у четири послератна града у Босни и Херцеговини, земљи која се још увек опоравља од грађанског рата деведесетих година 20. века.
Зашто је важно имати место које се зове дом, анализира Фредерик Солберг у филму “Доел” о истоименом граду духова у Белгији, окруженом нуклеарном електраном, гигантским контејнерским доком и луком Антверпен, у којем се становници деценијама боре с властима које желе да униште град.
И француски синеаста Жереми Гравајат бави се питањем дома у модерној Европи, сликајући у делу “А Луа Платз” потрагу за местом за живот једне групе румунских миграната на периферији Париза.
Насупрот њима, у визуелно импресивном “Крају радног времена”, швајцарска редитељка Никол Фегеле нуди поетско и задивљујуће путовање кроз наизглед непроменљив сваконоћни живот Таипеија и његових становника, супротстављајући ритам метополе која никада не спава са расположењем њених житеља заробљених у колотечини.
Редитељи Пауло Карнеиро, Марија Антон Кабот, Игор Дрљача, Кристијан Кренес, Жереми Гравајат, Фредерик Солберг, Никол Фегеле и Хуан Алварез Неме биће гости фестивала и након пројекције филмова разговараће са публиком.
У оквиру "Белдокс"-а биће приказано више од 120 филмова из целог света, у 16 различитих селекција.