Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Тема Дневника: Мотоциклисти најчешће страдају у саобраћају

17.06.2017. 12:41 12:42
Пише:
Фото: Дневник (Александра Ерски)

НОВИ САД: Незгоде у којима учествују мотоциклисти све су учесталије. У последњих недељу дана у Новом Саду један мотоциклиста је настрадао, а четворо њих је повређено.

Статистика показује да возачи скутера или мотора у Србији имају 250 пута већу могућност за погибију него ако исто превозно средство возе у Европској унији. То, нажалост, говори да је возачка култура у Србији далеко испод стандарда, а то потврђује и податак да у Србији, у којој има 75.000 регистрованих мотоциклиста, сваке године у просеку страда 80 возача мотоцикала!

Стручњаци указују и да све више младих лако долази до мотора, али и до возачке дозволе. Својим понашањем и лошом обуком такви учесници у саобраћају представљају опасност и за себе и за друге.

Мало се ради на едукацији мотоциклиста

„Од 2006. године погинуло је 1.000 возача двоточкаша, од тога две трећине чине возачи мотора, а остатак су бициклисти. Статистика показује и да у 60 одсто случајева долази до судара између возача аутомобила и мотоциклиста“, сматра стручњак за безбедност мотоциклиста др Владимир Јефтић.

Према мишљењу стручњака мало се ради на едукацији мотоциклиста, а посебно на њиховом почетном образовању. У закону и даље нема прописа који би још на обуци прописали обавезно присуство инструктора на мотору. Кандидати све часове одвозају сами у саобраћају као самоуки ученици.

Возачи скутера или мотора у Србији имају 250 пута већу могућност за погибију него ако исто превозно средство возе у Европској унији

„Мањи део мотоцилиста се понаша веома опасно јер не схвата, односно потцењује опасност. Нажалост, нису имали прилике у ауто-школи да се упознају са посебним ризицима небезбедне брзине, неношења заштитне опреме због тога што нису довољно уочљиви у саобраћају“, напомиње Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Велики број удеса последица је чињенице да возачи често превиде мотоциклсите или их једноставно не виде. Зато, кажу стручњаци, треба имати што уочљивију гардеробу и заштитну опрему. У Србији још није обавезно ношење сигурносних флуоросцентних прслука, али за почетак може послужити и онај из аутомобила који ће пружити неку врсту пасивне заштите. Сезона мотоцикала је већ почела, а стручњаци упозоравају да возачи аутомобила треба да буду посебно обазриви.  То, наравно, не ослобађа возаче мотоцикала обавезе да такође предузимају одређене превентивне мере.

Морају себе максимално да заштите

Дамир Окановић каже да мотоциклисти морају да буду свесни да остали учесници у саобраћају не очекују знатно брже кретање него што је дозвољено на одређеном делу пута или насељу.

„С друге стране, мотоциклисти морају себе максимално да заштите, да носе заштитну кацигу да је закопчају и да носе заштитну опрему. Мотоциклисти морају да буду свестни да им је шанса да се повреде у саобраћају 45 пута већа него возачима аутомобила, тако да обавезно морају да прате ситуацију око себе. Понекад возачи аутомобиула не пазе на моторе, разговарају телефоном, причају са саговорницима или једноставно не гледају у ретровизоре. То су њихове грешке које возачи мотоцикала морају да буду спремни да некако исправе“, закључује Окановић.

Агенција за безбедност саобраћаја је покренула пројекат под називом „Тренинг безбедне вожње за мотоциклисте и мопедисте“, с циљем повећања безбедности ове групе учесника у саобраћају.

Раст броја мотоциклиста и мопедиста на путевима Републике Србије, као и висок степен ризика страдања је главни разлог покретања овог пројекта, којим је предвиђено да се тренинзи одрже у најмање десет локалних самоуправа широм Србије.

Тренинзи се састоје из теоријског и практичног дела. У теоријском делу, своја знања и искуства полазницима преноси председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста Владимир Јевтић, док су у практичном делу, за мотоциклисте на полигонима организоване практичне вежбе у контролисаним условима. На овај начин, активностима усмереним ка повећању одговорног понашања у саобраћају и смањењу ризика од страдања возача двоточкаша, промовисаће се безбедно понашање у саобраћају, подизати свест о значају коришћења опреме и поштовања саобраћајних прописа.

Тренинзи помажу

Спровођење стручне, теоријске и практичне едукације и обуке у области безбедности саобраћаја допринеће значајном смањењу страдања у саобраћајним незгодама са учешћем возача мотоцикла и мопеда, односно смањењу укупног број страдалих у саобраћајним незгодама, сматрају у Агенцији за безбедност саобраћаја.

До сада су тренинзи реализовани у шест локалних самоуправа, Смедереву, Шапцу, Крагујевцу, Чачку, Новом Саду и Суботици, кроз које је прошло 92 полазника тренинга безбедне вожње, а укупно 454 младих је одслушало теоријско предавање у области безбедности мотоциклиста.   

Д. Николић

Пише:
Пошаљите коментар
Беочанину 38 месеци затвора због смрти мотоциклисте

Беочанину 38 месеци затвора због смрти мотоциклисте

16.06.2017. 16:25 16:25
Мотоцикл налетео на пешака, двоје тешко повређених

Мотоцикл налетео на пешака, двоје тешко повређених

02.06.2017. 19:31 20:15
Погинуо мотоциклиста у Кикинди

Погинуо мотоциклиста у Кикинди

16.04.2017. 20:11 20:14