overcast clouds
17°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Спречено кријумчарење десет тона нафте

05.06.2017. 22:50 22:54
Пише:
Извор: Фото: Управа царина

Цариници су спречили кријумчарење десет тона нафте на Дунаву, а осим горива, запленили су и баржу, као и чамац који ју је вукао.

Како се наводи у саопштењу, кријумчарење нафте откривено је вишедневним осматрањем потеса реке у близини Сланкамена, где је уочен сумњиви чамац који је вукао баржу, а кријумчари су били приморани на то да чамац и баржу принудно зауставе у једном од канала на десној обали реке, односно на 1.220. километру леве обале Дунава. 

Две особе које су управљале кријумчарским чамцем, искочиле су из њега и побегле кроз шуму, остављајући за собом и чамац и баржу пуну горива. Цариници су запленили све што се затекло у речном каналу и организовали извлачење пловила и горива, који ће до окончања прекршајног поступка бити ускладиштени под царинским надзором.

Утврђено је да се ради о баржи чија је носивост десет тона горива па када се томе дода и вредност самог чамца и барже, укупна висина откривеног прекршаја процењује се на око два милиона динара. Главни разлог за кријумчарење акцизне робе, у коју спада и нафта, јесте огроман профит који се остварује на разлици у цени.

– Где постоји разлика у цени, ту је и шверц – каже шеф Одсека за контролу водених путева у Одељењу Управе царина за сузбијање кријумчарења Предраг Ђуровић. – Кријумчари то гориво купују директно с бродова у транзиту, и то тако што им се приближавају малим чамцима с јаким ванбродским моторима који вуку танк-барже запремине и до 20 тона, а касније то гориво препродају на домаћем тржишту.

Подсетимо, царинска служба је током прошле године спречила кријумчарење 60.000 литара нафте и нафтних деривата.

Д. Николић

Аутор:
Пошаљите коментар