Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

(ВИДЕО) ПРЕВАРАНТИ ВРЕБАЈУ НА БУКИНГУ Пазите се, ево како покушавају да вас покраду

19.02.2024. 15:24 15:47
Пише:
Фото: Приватна архива

Уколико често путујете користећи услуге смештаја преко Booking.com, обавезно ово прочитајте и погледајте видео, јер у питању је нова врста велике преваре и крађе података с картица.

Уколико често путујете користећи услуге смештаја преко Booking.com , обавезно ово прочитајте и погледајте видео у прилогу, јер у питању је нова врста преваре, која делује толико уверљиво да можете буквално за трен ока бити покрадени. Сам Booking.com није учесник у превари, али је њихова платформа очигледно хакована и искоришћена за покушај крађе података њихових корисника.

Последњих неколико месеци доста корисника популарне платформе за putovanja  Booking.com жалило се на исту ствар: У ДМ на самом bookingu су им стизале поруке од хотела у којима су већ резервисали или већ уплатили смештај уз захтев да се кликне на линк и потврде подаци о платној картици. Свако ко би кликнуо и наставио процес постао би потенцијална жртва преваре којој би платна картица могла да буде злоупотребљена, а новац са рачуна скинут.

Нама се овак случај догодио у последњих неколико месеци, када смо од хотела, који смо резервисали 6 месеци унапред добили чак 4 пута поруке које су биле потписане или именом хотела или као Booking Support... поруке су махом биле сличне и тражено нам је да "поново дамо податке о платној картици у сврху ажурирања", и да ће нам, уколико то не урадимо у року од 24 сата резервација бити отказана.

Оно што је додатно опасна ствар је што порука није стизала само на наш лични мејл (повезан с bookingom), већ и директно у наш инбокс на bookingu и да је стизала директно од хотела који смо резервисали, што даје многима лажну слику да је поступак који траже заиста неопходан.

Сваки пут, после неког времена након "хаковане" поруке стизало је и обавештење хотела да игноришемо prеthodnu поруку и да не кликћемо ни на какве линкове, као и да су наши подаци код њих сигурни.

На крају смо и Цустомер сервису Bookinga послали жалбу тражећи да нам објасне шта се догађа и од њих смо добили потврду да је реч о превари и покушају крађе, коју у њихово и име хотела који се код њих оглашавају ради неко трећи. Такође, уз извињење и уверавање да су наши подаци сигурни, дају и упозорење да, уколико смо кликнули на хаковани линк обавезно променимо шифру нашег налога на bookingu, а у случају да смо већ оштећени да контактирамо и локалне органе (полицију), што значи да ствар није ни мало наивна.

Иначе, услуге bookinga користимо годинама и никада нисмо имали готово ниједа проблем до сада, а на на исти покушај преваре у последњих неколико дана  на друштвеним мрежама пожалило се доста људи.

(Tеlеgraf.rs)

 

Пише:
Пошаљите коментар