Продаја аутомобила у Европи више него преполовљена
17.04.2020.
12:26
12:28
Коментари (0)
МИЛАНО: Продаја аутомобила у Европи драстично је потонула прошлог месеца због ригорозних мера ограничења кретања ради сузбијања вируса Ковид-19, који је узроковао затварање аутомобилских представништава од половине марта и десетковао куповине возила.
Европско удружење произвођача аутомобила, АЦЕА, саопштило је данас да су нове регистрације аутомобила “забележиле драматичан пад” од 55 одсто, на 567.308 јединица, преноси агенција АП.
Овај пад је чак гори него током глобалне финансијске кризе 2008/09, која је покренула шестогодишњи суноврат куповине возила. Највећи пад током те кризе забележен је у јануару 2009. године, када је продаја потонула за 27 процената.
Због пандемије корона вируса, потрошачи широм света, па и у Европи, суочени су са економском неизвесношћу будући да су сведоци огромног пада националног богатства, индустријске производње и трговине. Све то утиче на запошљавање и плате, чак и ако се у већини земаља активирају програми помоћи током привремене незапслености. Обуставе производње европској аутоиндустрији погодиле су 1,1 милион радних места и смањиле производњу за најмање 1,2 милиона возила до краја прошлог месеца, показује статистика АЦЕА.
Приходи аутоиндустрије чине 7,0 процената БДП-а Европске уније.
Италија, прва земља у Европи коју је погодио корона вирус, претрпела је најгори пад продаје аутомобилског сектора од чак 85 одсто, на само 28.326 нових регистрација аутомобила у марту.
Потражња је опала и у Француској, за 72 посто, и Шпанији, за 69 процената.
У Немачкој, која је у дужем период избегавала увођење строгих ограничења због пандемије, пад продаје је био мање екстрема и износио је 38 посто.
Током првог тромесечја, број регистрација путничких аутомобила у Европи био је мањи за четвртину.
Произвођачи возила за масовно тржиште су претрпели највећи ударац - продаја Фијат Крајслера је пала за 77 посто, ПСА група је регистровала пад од 68 одсто, а Рено 64 процента.
Немачки Фолксваген је прошао нешто боље са падом од 46 пост, а на рачун пада продаје ривала чак повећао свој тржишни удео за готово 5,0 процената на 29 одсто, наводи АП.