Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Тржиште Србије конкурентно, потребно смањити бирократију

08.10.2019. 15:04 15:07
Пише:
Фото: pixabay.com

БЕОГРАД: Директори домаћих и међународних компанија које послују у Србији и региону оценили су данас да је тржиште наше земље, насупрот често супротном мишљењу, веома конкурентно и да нуди прилику за велику зараду сваком инвеститору.

С друге стране, на панелу посвећеном утицају компанија на домаће и регионално пословање на 19. економском самиту Србије, истакнуто је да држава мора да настави са смањивањем бирократских процедура и да настави рад на дигитализацији свих јавних услуга.

Директор Атлантик Груп Владимир Чупић, компаније која у региону запошљава око 5,5 хиљада људи, а у Србији 2.000, каже да у нашу земљу вреди инвестирати јер је добар однос уложеног и зарађеног новца.

Србија је каже, растуће тржиште што је битно за сваког инвеститора.

Важно је да се убрза прекогранична трговина јер тренутно на границама често постоје проблеми попут дугих задржавања на прелазима због неусаглашене и обимне папирологије.

Објашњава да је дошло до промене курса у политици државе која је прво стабилизовала фискални сегмент, а инвестиције које су се раније заснивале на радно интензивним делатностима, данас су окренуте ка улагању у софистицирану индустрију.

Директор у сектору међународних послова и регулација у компанији Телеком Аустрија, која је власник компаније Вип, Иво Ивановски напомиње да је важно имати добру климу у земљи како би се привукле стране инвестиције и да постоје једнаки услови за све.

А мислим да то постоји у Србији, каже Ивановски и указује да је веома важно да држава инвестира у образовање, односно, развој људских ресурса за потребе компанија.

Ерих Кошута, председник Кофиндустрије Србија сматра да су се стандарди на тржишту наше земље знатно побољшали и да је важно радити на промоцији српских производа у свету.

Наводи занимљиву оцену којом илуструје важност брендирања производа из наше земље.

Људи у свету, на пример, не знају да се аутомобил марке Фијат којим се папа Фрања вози током својих званичних посета државама, заправо производи у Србији.

Каже да бројне компаније које долазе у Србију долазе у нашу земљу како због доброг тржишта али и могућности да даље уђу на тржишта попут Русије.

Али, указује, има још тога на чему треба радити када је реч о лакшем пословању компанија.

Још постоје острва у српској бирократији где је печат још тражен, поготово када је реч о царинским процедурама, рекао је Кошута.

Када је реч о недостатку радне снаге на тржишту Србије и региона, каже да се многе компаније суочавају са тешкоћама да нађу раднике.

Та ситуација ће се, сматра, погоршати у годинама које долазе јер долазе велики инвеститори у Србију па је компанијама све теже да нађу довољан број како високо образоване радне снаге тако и нискоквалификованих радника.

Генерална директорка у компанији Нестле за југоисточно тржиште Јана Михаилова, рекла је да је та компанија врло задовољна тржиштем у Србији.

Конкуренција је оно што подстиче тржиште, а ми имамо довољно конкуренције овде, рекла је Михаилова и оценила да је макро-економска стабилност у Србији добра.

Треба се позабавити радном снагом јер ће, сматра, у тој области у будућности бити проблема у смислу како пронаћи довољан број радника.

Драгана Николић Лукић из компаније Роше рекла је да дигитална инфраструктура постоји у Србији али да није добро повезана те да је на том пољу потребно још радити.

Пише:
Пошаљите коментар