Продаја Алибабе и Џејдија премашила 139 млрд $ за Дан самаца
ПЕКИНГ: Водеће кинеске компаније у електронској трговини, Алибаба и JD.com, забележиле су укупну продају у износу од преко 139 милијарди долара током 11-дневне годишње шопинг манифестације Дан самаца, што је нови рекордан резултат.
Према саопштењу Алибабе, бруто вредност продате робе (ГМВ) преко њене платформе износила је укупно 540,3 милијарде јуана (84,54 милијарде долара), што је пораст од 8,5 процената у односу на прошлу годину, преноси Си-Ен-Би-Си.
Према подацима Џејдија, обим трансакција на његовој платформи износио је 349,1 милијарду јуана (54,6 милијарди долара), и већи је за 28 посто него годину дана раније.
Агенција Ројтерс такође извештава о резултатима продаје Алибабе напомињући да је овогодишњи раст промета компаније током кинеског празника куповина најспорији икада, услед пооштрене регулативе и поремећаја у ланцима снабдевања.
Алибабина продаја је расла по двоцифреној стопи сваке године, лани чак за 26 одсто, откако је овај онлај трговац 2009. године покренуо на интернету шопинг фестивал Дан самаца и претворио га у највећу светску фешту онлајн продаје, која је бацила у засенак сличне догађаје у САД - Црни петак и Сајбер понедељак.
Дан самаца, који је традиционално био 24-часовни догађај, прошле године је претворен у вишедневну манифестацију током које трговци нуде производе по знатно нижим ценама како би привукли купце.
Британска агенција констатује да је током овог кинеског фестивала за купохоличаре ипак остварен добар промет имајући у виду да укупна потрошња у Кини успорава, да строжа регулатива релативно ограничава рекламирање, и с обзиром на недовољну понуду неке робе због уских грла у ланцима добављача.