Меркамо „ауди”, једва за „пунта” имамо

У Србији је и даље јаче тржиште половних него нових аутомобила, а по избору возила и карактеристикама потражње може се закључити да је куповна моћ грађана који пазаре четвороточкаше и даље ниска,

показало је истраживање портала “Половни аутомобили”.

Када меркају аутомобиле, купци на прво место стављају свој буџет, иако су им жеље често другачије. Потом размишљају и о трошковима регистрације, одржавања и приступачности делова, па их све то спутава у пазару. Док су у потрази за половним, а за њих новим љубимцем, најчешће српским купцима за око запне модел „ауди А4”. Овај аутомобил, наиме сматрају добром куповином када се посматра однос цене, квалитета и престижа бренда. За 5.000 до 6.000 евра може се купити примерак овог модела произведен 2003. или 2004. године.

Међутим, куповна моћ нашег становништва сувише је мала како би се приуштило то возило, па у пракси то ипак буде „фијат пунто” који је знатно јефтинији, наводи се у истраживњу “Половних аутомобила”.  Отуда се “пунто” и налази на другом месту по интересовању и продаји. За њим следе “голф” 4 и 2, а следи БМВ серије 3, за којег важе исте карактеристике као и код горе споменуте „ауди четворке”. Иако за њим влада значајно интересовање, купци се ипак опредељују за приступачније половне аутомобиле, као што су „рено меган”, „фијат стило” или „опел астра Г”.

Иначе, возачи у Србији дефинитивно највише воле немачке аутомобиле, а најтраженији половњаци у 2014. били су Фолксвагенови модели, следе “опел”, “ауди”, БМВ и „уљез” међу „Немцима” - “фијат”. Наклоност ка немачким аутомобилима, како је наведено, готово да је постала традиција. Прате их аутомобили марке “рено”, “мерцедес”, “пежо”, “форд” и “ситроен”, и та група возила показује да француски аутомобилски брендови једини донекле могу да парирају немачким, као и да се стидљиво пробијају и „Американци” са Фордом.

Занимљиви су и подаци до којих су дошли “Половни аутомобили” о томе какве су карактеристике половњака које возачи у Србији купују, посебно када је реч о гориву. Најтраженија су возила са дизел мотором и њих преферира 63 одсто возача, што недвосмислено показује да смо ми земља „дизелаша”. Бензин је први избор за 17 одсто купаца, комбинација бензина и гаса за осам одсто, док за 12 одсто возача то није посебно важно питање. Возила на метан, електрични и хибридни погон код нас се траже „на нивоу статистичке грешке”, кажу у Половним аутомобилима.

Када је реч о ценама, највише се траже возила вредности између 2.000 и 3.000 евра, велики је и број оних који, нажалост, могу себи да приуште само возила од 1.000 до 1.500 евра, а на трећем месту су купци који дају између 4.000 и 5.000 евра.

Поменимо, европско тржиште аутомобила тренутно тресе руска рубља. Наиме, продавци кола у Русији обуставили су продају због пада вредности националне валуте што је оставило дилему - ко ће наредне године купити безмало три милиона аутомобила, колико су пре украјинске кризе куповали Руси? Остаје да се види да ли ће се и како све то одразити на наше тржиште. 

С. Глушчевић
 

Полован ауто за 95.000 евра

Иако је општа криза, на тржишту половних аутомобила могу се наћи заиста репрезентативни модели, који као половни коштају више него многи нови. Порше „панамера диесел” 2013. годиште кошта 95.000 евра, БМВ „М6 цоупе” 2012. годиште 93.000 евра, а за порше „панамера 4с” из 2010. треба издвојити 80.000 евра

 

EUR/RSD 117.0490
Најновије вести