Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ЗБОГ ЧЕГА СЕ СВЕ ТРЕСЕМО ПРЕД ТЕХНИЧКИ: Ситни кварови, крупне невоље

24.07.2023. 10:39 10:47
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Идеалан годишњи одмор за већину породица у Србији значи летовање, ауто, пун гепек и насмејану децу.

Тада наши аутомобили прелазе највише километара током године. То је сезона годишњих одмора, а тада се и они иначе несклони маратонским вожњама одлучују на даља путовања. Управо зато баш тада често долази до “замора материјала”.

Стога, чак и ако вам ускоро не предстоји одлазак на технички преглед или потовање колима, важно је да обратите пажњу на следеће делове аутомобила и поправите их ако су покварени или замените ако су дотрајали.

Слабо одржаване путева и чести преласци преко лежећих полицајаца лоше утичу на стање амортизера. Пре одласка на пут или пред технички прегле добро је стога проверити геометрију точкова, али и стање амортизера. Дубља улегнућа, трагови рђе на клипњачи или оштећења гумених лежајева сигнал су за замену.

Због трења с подлогом долази до природног трошења материјала, односно истрошености гуме, што узрокује продужени зауставни пут током кочења. Према закону летња гума у зимском периоду мора да има најмању дубину профила од 4 mm, но бољи потез је користити квалитетне зимске гуме.

Мотор :Најчешће неправилности везане уз мотор укључују проблеме с емисијом издувних гасова, неисправност система довода горива, цурење уља и расхладне течности, Редовно одржавање попут замене уља и филтера кључни су за здрав живот вашег мотора.

Каросерија : Оштећења или корозија на каросерији могу ослабити структуру аутомобила, али и угрозити сигурност путника приликом евентуалног судара.

Нажалост, заштита шасије од штетног деловања спољних фактора који могу резултирати појавом корозије и другим оштећењима у већини се случајева не обавља превентивно, него тек након што је штета већ учињена, показује пракса.

Кочнице: Влагу, со и прашину тешко је избећи на путевима, а све то лоше утиче на кочнице. Да би се санирао недовољан рад ручне кочнице често је потребно очистити задње бубњеве.

Светла: Данашњи пластични фарови механички се оштећују при сусрету с каменчићима и прљавштином које дижу аутомобили с друма и с временом постају храпави и пуни рупица.

Храпава површина неправилно распршује светло, а прљавштина попут филтера пригушује светло и до 80 посто, због чега је важно да их редовно чистите и полирате.

Јутарњи лист

Пише:
Пошаљите коментар
Више од ПОЛА ВОЗИЛА НЕ БИ ПРОШЛО СТРОЖА ПРАВИЛА ЗА ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД, сервиси задовољни што је пропис одложен

Више од ПОЛА ВОЗИЛА НЕ БИ ПРОШЛО СТРОЖА ПРАВИЛА ЗА ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД, сервиси задовољни што је пропис одложен

05.07.2023. 21:13 21:16