overcast clouds
-1°C
19.01.2025.
Нови Сад
eur
117.0991
usd
113.7658
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Унија синдиката просветних радника Србије: Болесни наставници, могућ распад система

04.02.2022. 10:03 10:07
Пише:

Унија синдиката просветних радника Србије затражила је јуче хитан пријем код ресорног министра Бранка Ружића, због, како је наведено, све теже епидемиолошке ситуације и „могућег распада образовног система због разбољевања наставника“.

Просветари од Владе Србије и ресорног Министарства траже и да се у буџету планира веће издвајање за просвету, односно још 12 одсто повећања у ребалансу buyеta за 2022, као и да се исплата личних примања у просветном систему изједначи са здравством.

Захтев је и да се исплати 35.000 динара за седам Светосавских награда од 2016. до 2022. године, те исплата 20.000 динара до краја марта запосленима у просветном систему, на, како наводе, име дуга.

Међу захтевима су и кориговање коефицијената ненаставном особљу са четвртим и петим степеном, те плаћање ангажовања и путних трошкова члановима у радним подгрупама.

Просветари од Министарства траже и хитан договор о исплати дуговања запосленима који су радили са ученицима по ИОП програмима, као и договор око исплате топлог оброка и регреса за све запослене.

Због свега наведеног из Уније синдиката истичу да очекују званичне и конкретне преговоре.

У среду Унија синдиката просветних радника упозорила је да у школама нема праве евиденције о броју ђака заражених ковидом-19 јер родитељи наставницима не пријављују разлог болести деце, а ону која нису теже болесна, не воде ни лекару.

У Синдикату наводе да због такве ситауције неки наставници, посебно они искрени и одговорни, не знају како да попуне обавезне табеле јер им такав податак нико није доставио, а са наставе у просеку изостане између пет и 10 ђака.


Продужен рапуст за Сретење?

Ситуацију у вези са евентуалним продужењем распуста у фебруару, размотриће Тим за школе, речено је јуче у Министарству просвете, науке и технолошког развоја.

Одлука ће, како је саопштено,“бити донета у најбољем интересу ученика и запослених у школама, водећи рачуна о здрављу и безбедности“.

Медији су јуче пренели да би ђаци могли да добију додатне ненаставне дане за Сретење, па би ученици основних и средњих школа били слободни од 12. до 21. фебруара.


„Уколико и имају сазнање о томе да је неко од чланова породице ђака позитиван, информација да ли је и сам ученик заражен изостане готово увек“, наводе у Синдикату и додају да су разлози за то бројни - деца се ретко тестирају, болест им је обично асимпотматска или имају блаже симптоме који прођу за дан-два.

Ученик се, како додају, тада враћа у школу без лекарског уверења да је здрав.

Синдикат упозорава да сходно подацима са терена, којима почињу изјаве за медије министра Бранка Ружића, ситуација не да није забрињавајућа, него је задовољавајућа!

„Свакако да јесте, ако је податак са терена поменута табела. Фарса у којој несвесно учествујемо, више је од пуког броја у табели. Локалне самоуправе и школске управе прослеђују податке до којих нисмо дошли, јер од нас се не тражи да наведемо колико ученика није на настави, то никога не занима, већ само број ђака са потврђеном ковид инфекцијом, а нула је у збиру увек нула“, наводе у Синдикату. Тврде и да су главне препоруке и мере за превенцију и контролу Ковида у школама, одавно заборављене, да недостају стредства за дезинфекцију као и особље које врши чишћење.

„Ношење маске, као мера заштите у школама није јасно дефинисана, па је одомаћено лично тумачење - носити или не носити маске, када, док ученик седи, а не одговара или само када одговара? Када се удаљи са места или док је у школи? За време одмора или само на часу? Увек или понекад, преко уста или испод носа“, наводи Синдикат и истиче да је тачно то што министар каже да се мере поштују, али наглашава да је разлика само у „њиховом тумачењу“.        Р. Д.

Пише:
Пошаљите коментар