У гимназијама још данас пријаве за одељења хемије и биологије
За пријемни испит за гимназијски смер хемије и биологије осмаци могу да се пријаве још данас.
Судећи по до сада пристиглим пријавама за ову новину у нашем школском систему влада велико интересовање будућих средњошколаца. До сада је стигло скоро 300 пријава за по 20 места у гимназијама “Јован Јовановић Змај“ у Новом Саду, Петој и Осмој београдској, “Бора Станковић“ у Нишу и Првој крагујевачкој.
Овај смер, уведен у оквиру реформе гимназијског система, има за циљ да ученицима омогући наставак школовања усмереног ка биологији и хемији, али и ка биохемији, биотехнологији, молекуларној биологији, медицини, ветерини, фармацији, стоматологији, пољопривреди…
Ови студијски програми захтевају висок ниво знања из хемије и биологије стечен у средњој школи, а ова одељења су усмерена пре свега на висока постигнућа ученика и то у областима које се данас веома брзо развијају и за занимања која се у будућности тек очекују-каже директор Гимназије “Јован Јовановић Змај” др Радивој Стојковић.- На овом смеру истраживачки дух, који већ постоји код ђака тог узраста, посебно ће бити активиран кроз експерименте и лабораторијске вежбе, а до државне матуре они би требало да стигну са изузетно високим нивоом постигнућа из природних наука.
Пријемни испит за ова одељења заказан је за 1. јун, а ученици ће решавати тест из биологије, хемије или из оба предмета, уколико желе. За овај пријемни могу се припремати задацима комбинованог теста из Збирке задатака за завршни испит или ићи на бесплатне припреме, организоване у свим гимназијама у које је овај смер уведен.У Гимназји “Јован Јовановић Змај”у Новом Саду, која једина у Војводини има 20 места на овом смеру, припреме су радним данима од 20 часова. Да би испит положили кандидатима је потребно да тачно ураде половину задатака на тесту.
Наиме, на овом смеру ђаци ће да стичу знања рачунарства и информатике у функцији изучавања биолошких и хемијских информационих система, часове теорије и вежбе из биологије и хемије имаће у групама од по десет ученика, а латински ће да буде усмерен ка потребама учења те две природне науке.Ученици ће у сваком разреду имати и нови предмет примењене науке, који ће им омогућити да развију међупредметне компетенције и да из школе изађу са квалитетним знањем.
Пример школе која има одељења за ученике посебно надарене за природне науке је чувена школа „Колмогоров“ при Московском државном универзитету Ломоносов. Изузетна пажња међупредметно постављеним смеровима природних наука се поклања и у образовним системима Европске уније, попут оних у немачким савезним државама и Француској.
Д. Д.