Шта све чека ђаке на почетку нове школске године
БЕОГРАД: Три "редизајнирана" предмета за ученике петог разреда, електронски дневник у 200 школа, више спорта, униформе у 55 одсто школа, новине су које од 1. септембра очекују ђаке у школама, каже министар просвете Младен Шарчевић.
Три редизајнирана предмета су физичко и здравствено васпитање, техника и технологија, информатика, а министар је додао да ће се кроз међупредметно повезивање увести и предузетништво, као и финансијска писменост.
"Како би се деца масовније бавила спортом у школама, орочили смо да се школске сале могу издавати тек после 21 сат. Потребно је појачати спортску инфраструктуру која је, нажалост, слаба. Уколико би имали пара требало би да се раде спортске сале исто као и рачунарске кабинете", рекао је министар за Танјуг.
У оквиру информатике, која се уводи као обавезан предмет, ђаци ће учити програмирања, а Шарчевић је појаснио да је преко кредита Европске банке набављено 4.600 нових рачунара за школе, те да ће са компјутерима које су донирале компаније школе од 1. септембра бити солидно опремљене за тај посао.
"Оно што је битно све школе су подигнуте на АМРЕС мрежу, до последње школе дошао је интернет. Ми сада имамо само седам одсто школа које ће интернет добити путем мобилне телефоније", појашњава министар.
У току је, додаје он , обука наставника који предају информатику. Већ су направљени тимови од 60 тренера који ће даље тренирати друге наставнике.
"Један од програма обуке за наставнике је и елементарна информатичка писменост свих запослених у школи за увођење пројекта електронски днервник. Он је бити на 200 узорака, што смо успели да урадимо мимо систематизације и мимо буџета. Нисмо за то имали ни динар. Успели смо да анимирамо компаније да нам помогну", подсећа он.
Е дневник, појашњава, осим смањења администрације за просветне раднике, лакшег приступа информацијама о свом детету за родитеље, представља контролни механизам стања у образовном систему.
"Можете пустити кроз Е дневник контролни из биологије, када прође одређена област која је вама важна јер су деца показала слаб успех на завршном испиту, добити резултате и знати где да се пласира обука", појаснио је министар.
Он је рекао да је за реформисање система неопходно да се реформишу циклуси, да се креће са првим и петим основне и првим разредом средње школе, те да је пети разред већ припремљен за реформе и промену.
"Важно да се види већ од наредне школске године, да се уводи ред у изгледу школа у понашању, обавезама и одговорности ученика и запослених", закључио је министар.