Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

СРБИЈИ НЕДОСТАЈЕ 20.000 ПРОФЕСИОНАЛНИХ ВОЗАЧА „Србијатранспорт“: Наши возачи одлазе у иностранство, на српским друмовима возачи из Шри Ланке

06.10.2023. 07:35 07:39
Пише:
Фото: Dnevnik (Filip Bakić)

БЕОГРАД: Удружење друмског саобраћаја „Србијатранспорт” Горан Алексић изјавио је да Србији недостаје 20.000 професионалних возача и оценио да је тешко очекивати да ће у наредних пет година проблем бити ублажен.

„У наредних пет година тешко да ћемо ублажити садашњи проблем”, рекао је Алексић за Танјуг.

Према његовим речима, Србија треба да продукује бар 4.000 возача на годишњем нивоу.

„Хиљаду возача треба да дође из средњих стручних школа, а три хиљаде из система из друштва кроз Центре за стручну професионалну компетенцију”, рекао је он.

Навео је да новим законом снижена старосна граница само за оне који прођу изузетно квалитетну обуку.

„И они ће до пуне старосне границе - возачи камиона до 21 године, а аутобуса до 24, моћи да раде само у националном саобраћају”, рекао је он и навео да ту квалитетну обуку креира Агенција за безбедност саобраћаја.

Према његовим речима, у Србији сада постоји 26 центара за стручну професионалну компетенцију.

„Мислимо да ћемо врло брзо имати више од 60, чиме ће бити покривена цела Србија. Раније је обука трајала седам сати теоретске наставе и 15 сати вожње у аутошколи. Сад траје 140 сати, то је темељна обука која учи младе како се вози у кривини, по киши, узбрдо, низбрдо, како се одржава возило”, рекао је Алексић.

Навео је и да транспортна привреда има изузетно квалитетну сарадњу са министартвима грађевинарства, саобраћаја, унутрашних послова, Агенцијом за безбедност саобраћаја.

„Морамо озбиљно да размишљамо о повећању зарада. Зараде које су већ довољно велике створиће атрактивно занимање које ће Србији обезбедити довољан број професионалних возача како би испунили захтеве прозиводне приведе, индустрије и грађана”, рекао је он.

У Србији, како каже, постоји 175.000 лиценцираних возача, од чега је део у иностранству, док се део бави такси превозом.

„Процењујемо да је ангажовано око 100.000 професионалних возача и тај недостатак од 20.000 возача, који се кумулирао годинама огроман је”, рекао је он додао да је МУП прихватио са великим разумевањем њихову иницијативу, а што постоји у ЕУ - снижавање старосне границе због недостатка професионалних возача.

Према његовим речима, сада постоји недостатак конкуренције и селекције.

„Више нема ригорозних контрола, психотестова, јасно је да је угрожена и безбедност саобраћаја и сама делатност, јер нама ко да ради. Велики узрок тога је што су професионални возачи отишли у иностранство у земље које су на време сагледавале потребе своје привреде и доносиле мере које су им у интересу, и сада су наша држава, наша влада и наши људи у институцијама препознали да морају да доносе мере у интересу привреде и друштва”, рекао је он.

Одмах се са Б може полагати за Д категорију, навео је и додао да жене сада лако могу да управљају аутобсима, мењачи су аутоматски, удобни су за вожњу, а зараде прилично високе.

Према његовим речима, неко ко ради за минималац, ако је здрав и способан може да пређе и да ради далеко квалитетнији посао него што сада ради.

Алексић, на питање колико возача је у иностранству и како то да смо дошли до тога да наши возачи одлазе, а да нас возе странци, каже да када неко оде сам да ради у Немачку треба да зна да ће тамо имати зараду мању од лекара, професора... јер су тамо услуге режије много високе.

Возачи у Немачкој нису на оваквом нивоу зарада на ком су у Србији и остаје им релативно мало новца од 2.000 или 2.500 евра колика је плата, навео је Алексић и додао да мора да се зна и да су казне за прекршаје драматично веће - од три до 10 пута веће него у Србији.

„Има доста возача који се враћају, посебно ако оду сами. Сам човек када оде у иностранство није никава срећа”,  поручио је Алексић.

Подсетио је да у Србију долазе возачи из Индије, Шри Ланке, других крајева и да пролазе кроз веома квалитетну селекцију.

Пише:
Пошаљите коментар