Шарчевић: Србија можда најбрже уводи дигитализацију у наставу
БЕОГРАД: Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић изјавио је данас да је Србија постала препознатљива у Европи као земља која можда и најбрже уводи дигитализацију у наставу.
Он је на састанку са представницима организације Ротари дистрикт 2483 и компанијама које су се укључили у пројекат "За лепшу школу", рекао да се кренуло са озбиљним реформама и да је за две и по године урађено много.
"Почели смо да доносимо нове законе, да мењамо наставне планове и програме, да мењамо парадигму учења са репродукције садржаја на учење о исходима, да обучавамо наставни кадар, да опремамо школе новом опремом…", рекао је Шарчевић.
Министар је подсетио да је информатика уведена као обавезан предмет у основној школи, програмирање од најранијег узраста, финансијска писменост, отворена специјализована ИТ одељења у гимназијама и да је за то била потребна "помоћ пријатеља", односно компаније које су хтеле да подрже реформу образовања.
"Да није било помоћи компанија и Ротари клуба ми не бисмо могли овом брзином да направимо први корак од седам миља, а то је увођење обавезног учења информатике и програмирања у петом разреду основне школе. Да нисмо поставили агенду информатике као обавезног предмета не бисмо могли да поставимо основ за развој друштва које ће да буде засновано на знању", рекао је Шарчевић.
Владимир Матић, гувернер Ротари дистрикта 2483, је подсетио да је током две године, колико траје сарадња, та организација захваљујући пријатељима из 52 клуба из читавог света, прикупила више од 150 хиљада долара за српске школе.
"У првој фази купили смо и донирали 500 рачунара, а сада у другој још 100 и све смо их поделили по школама у Србији, и то не само у великим градовима", рекао је Матић.
Министарство и Ротари Дистрикт 2483 потписали су 29. јануара 2019. Меморандум за реализацију пројекта "За лепшу школу" чији је циљ континуирана акција опремања и помоћ школама.
Ротари клуб и његови партнери помажу школама донирањем нових или старих рачунара, опремањем кабинета и учионица савременом опремом, стипендирањем талентованих ученика, опремањем ђачких кухиња, библиотека и фискултурних сала, уређивањем школских дворишта и терена и пружањем помоћи на друге начине сходно потребама школа.