Растојање од три секунде на аутопуту може да вам спаси живот
На ауто-путевима у Србији је за три године погинуло 150 људи, а основни узрок несрећа је било недовољно растојање између возила приликом вожње великим брзинама. У Хрватској од ове године уведена је законска обавеза држања растојања на ауто-путевима од три секунде, а непоштовање те одредбе возаче кошта 280 евра.
Код нас још нема законског решења за држање растојања иако је више од 60 одсто несрећа на ауто-путу са смртним последицама производ наглог кочења и налетања.
Сетимо се ланчаних судара са великим бројем жртава на нашим ауто-путевима прошле године, а и ове године многе тешке саобраћајне несреће су биле производ лоше процене возача.
За возаче аматере правило "три секунде" је златно правило вожње, јер са таквим одстојањем имате око 45 метара да зауставите своје возило и да не направите ланчани судар, кажу стручњаци.
"У Швајцарској су још пре 15 година прописали да одстојање мора бити не на ауто-путу, него у вожњи на отвореним путевима три секунде, што значи да репер који се види на путу када поред њега прође возило испред вас, ви треба да прођете након протека три секунде", објашњава Милан Вујанић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Уколико имате кишу на ауто-путу, то безбедно растојање је четири секунде, за "сув" возила због величине – пет секунди, а за камионе и аутобусе то је чак шест секунди. Неки стручњаци пак тврде да правило три секунде не може бити применљиво у садашњим условима вожње.
"У условима велике густине саобраћаја, ви три секунде не можете поштовати јер ће увек неко испред вас да се убацује и ви ћете тражити простор од три секунде и питање је када ћете проћи ту деоницу коју сте замислили", рекао је саобраћајни аналитичар Милан Божовић.
Држање растојања нарочито у ситуацијама када се претичу колоне камиона или кад је гужва најбитније је правило понашања на ауто-путевима, кажу стручњаци и додају да законско решење које то регулише код нас постоји. Правило три секунде помаже само возачима да лакше прерачунају зауставни пут.
(РТС)