Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Поново настава у "Владислав Рибникар", краћи часови, појачано присуство полиције

22.05.2023. 10:38 11:00
Пише:
Фото: Танјуг/Тара Радовановић

БЕОГРАД: Настава у Основној школи "Владислав Рибникар" јутрос је поново настављена, после трагичне пуцњаве 3. маја, а данашњи дан ће се разликовати по томе што ће ученициВИИ-2, одељења поподне доћи на наставу. 

 Настава се одвија од осам за преподневну и од 13 часова за поподневну смену.

Снежана Вуковић из Министарства просвете рекла је за РТС да  ће деца у ОШ "Владислав Рибникар" имати више часова него у протекле две недеље, када су деца била на два до три часа дневно.

Напоменула је да је Министарство просвете накнадно чуло за терапеутске методе докторке коју је Министарство здравља, као једну од стручњака, ангажовало после трагедије у школи да ради са децом, као и да методе ове докторке нису код нас признате и верификоване.

"Данашњи дан ће се разликовати по томе што ће ученици ВИИ-2 поподне доћи на наставу. Они су сами инсистирали у разговору са колегама терапеутима. Ми смо у сталном контакту са њима, на дневном нивоу, комуницирамо, ослушкујемо. Инсистирали су да почну са наставом физичког и здравственог васпитања. Сутра ће кренути са наставом физичког и наставом географије. Идемо постепено, полако. у складу са потребама и жељама деце", навела је Вуковић.

Нагласила је да, уколико родитељи примете да се деца плаше и немају потребу да уђу у школски простор, дете не мора да дође у школу јер би то било "ново насиље над дететом и нико из Министарства и стручних кругова не инсистира на томе".

"Врло је важно да само имамо писану изјаву родитеља да дете не долази и да се прати шта се дешава са тим дететом. Било би добро кад би деца имала онлајн наставу за оне који не желе да буду, али информације су такве да родитељи уопште не желе наставу, желе прекид и завршетак школске године", нагласила је Вуковићева.

Додала је да је важно да је током протекле недеље више од 750 ученика било у школи, али и око 130 ученика који су били са наставницима на активностима које се нису одвијале у школи.

"Закључили смо да је важно да омогућимо деци да буду део школског простора", рекла је она.

Вуковић је рекла да је Министарство просвете формирало радну групу у сарадњи са Друштвом психолога Србије, Институтом за ментално здравље, Министарством здравља и Одељењем за психологију Филозофског факултета.

"Министарство је формирало радну групу и ми смо један велики тим који брине, не само о педагошком аспекту, него брине и о тим психолошким потребама деце и у складу са њиховим закључцима, импресијама, волонтера који су били у школи, закључили смо да је важно да омогућимо деци, као и пре недељу дана, да буду део школског простора и да се ту неке структуриране активности дешавају са њима", истакла је она.

На питање да ли је довољан критеријум да се деца врате у школу то што она то желе, Вуковићева је навела да то није довољно, али да је важно ослушкивати децу и њихове потреве, нарочито у одељењу ВИИ-2.

Више од 200 родитеља не жели да се деца врате у школу. 

Снежана Вуковић је навела да је дозвољено да нека деца не уђу у школски простор.

"Уколико ви имате 700 родитељских парова који кажу 'ми желимо да наша деца буду ту', самом чињеницом што су њихова деца већ ту у школи и део су школских дешавања и активности у последњих недељу дана, а у исто време кажете, могу да не долазе нека деца, организоваћемо и нешто ван и то се и дешавало, да наставник организује ван школског простора целодневну активност са одељењем", рекла је представница Министарства.

Поручила је да нема потребе да сви будемо љути једни на друге.

"Наравно, људи су јако тужни, имају доживљај да су изгубили контролу зато што не можете ништа да предвидите. Овај догађај је показао да тешко да можете да предвидите један једини дан у вашем животу. Можда тај осећај људе нагони да прекидом неке континуиране активности која представља рутину, могућност да вам дете расте и развија се у окружењу, међ' децом са којом се досада развијало, међ' наставницима који су иначе бринули о њима", навела је Вуковићева.

Додала је да су и током трагичног догађаја у школи сви наставници били са децом и да нико није исхитрено реаговао у таквој ситуацији.

"Мислим да можемо да се ослонимо на те снаге, на те ресурсе. Нека деца су мање резилијентна, нека деца су више резилијентна, тако да, у складу са тим, верујем да родитељи и размишљају", рекла је Снежана Вуковић.

Снежана Вуковић је објаснила да се ОШ "Владислав Рибникар" састоји из две вештачки спојене зграде и да се настава уопште не одвија у делу у којем се догодило масовно убиство.

"Избегава се све што подразумева да треба да се прође кроз тај простор. Чак се и улази искључиво на други улаз. То је оно што је у овом тренутку могуће било или је било могуће да се деца потпуно раздвоје, па да једно дете из ваше породице буде у једној школи, друго у другој, што је врло тешко да раздвојите циклусе, смене. Заиста би било врло напорно за родитеље и ја верујем да би и родитељи такође имали проблем са тим и то би био још додатни изазов", рекла је Вуковићева.

Истакла је да је простор у коме се одвија настава потпуно безбедан и да се у школи налази и шест полицајаца.

Снежана Вуковић је навела да посттрауматски стрес може да траје и десет година и да не можете некога да изместите на десет година или на годину дана.

"Важно је да се боримо са стресорима и траумама. Чак и сусрет са местом где се стрес догодио може да помогне у превладавању трауме", навела је Вуковићева.

Поручила је да има капацитета да се свако дете индивидуално прати и да постоји листа од 56 стручњака која је све већа и да Институт за ментално здравље помаже у проналажењу адекватних кадрова.

Пише:
Пошаљите коментар