light rain
10°C
25.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Орицио: Професионални медијски садржаји против лажних вести

30.11.2017. 12:02 12:04
Пише:

БЕОГРАД: Професионално произведен медијски садржај, са провереним чињеницама из кредибилних извора, увек ће бити потребан, јер у времену дигитализације постоји читава "лавина лажних вести", изјавио је данас шеф Мисије ОЕБС-а у Србији Андреа Орицио.

"Тачно је да имамо 'врле нове медије', те су нам они потребни за наше 'врле нове грађане'. Медији се мењају, алатке се мењају, дигитализација долази, али питања су увек иста. Новинар увек има исту функцију и новинарство има исту функцију. Наравно, изузетно је битно да размењујемо мишљења и то је начин на који ОЕБС ради ствари", рекао је Орицио на конференцији "Храбри нови медији".

Како каже, потреба за тим ће увек постојати, због читаве "лавине лажних вести" у овом "постистинском свету", а то је, сматра, потребно сваком грађанину, како би се "пробио кроз џунглу" информација, дезинформација и контраинформација које нас окружују.

То се увек дешавало, оцењује Орицио, само се алатке мењају, те каже да је сада лакше добити дезинформације, али лакше је и схватити да су то дезинформације. 

"У прошлости, до нас је допирало мање лажних информација, али нисмо имали ни алатке помоћу којих бисмо видели да су лажне. Алатке се можда мењају, али идеје су увек исте и такође, медијски садржаји требало би да одговоре на разнолике потребе публике", сматра Орицио.

Истиче да традиционални медији у потпуности треба да прихвате данашње алатке, начине рада, препознавајући нове навике у конзумирању медија и прилагођавајући им се, медији треба да наставе да пружају квалитетан и интересантан садржај.

"Недавно, један студент рекао да медији нуде или забаву, или само да им попују како треба да се понашају као млади, али са тачке гледишта других и мислим да је то важна поента. Морамо да дозволимо младима и деци да учествују у медијској производњи и од суштинског значаја је да подржимо вршњачку медијску продукцију, да задамо највише етичке и професионалне стандарде", истакао је Орицио. 

"Читав низ година, за ОЕБС омладина је приоритет, радимо са њима и за њих и успостављање партнерства са свим релевантним актерима, од кључног је значаја за нове генерације, да буду активни део демократских процеса", рекао је Орицио.

Отправник послова Амбасаде Немачке у Београду Александер Јунг рекао је да је потребно да се образују млади новинари, продуценти, дизајнери и сви који учествују у широј сфери медија, како би радили са интегритетом, и у складу са професионалним стандардима.

"Младе нове генерације без сумње су корисници који имају највише приступ нашим информацијама, то су млађи од 30 година, они који су одрасли у време дигитализације. Они су такође навикнути да имају директан приступ садржају, материјалима и да имају могућности на вебу које превазилазе ТВ програме", рекао је Јунг.

То не значи, како каже, да су дани традиционалног преношења информација одбројани и да су ТВ, радио превазиђени - нису, али медијска сцена је другачија и мора да се прилагоди захтевима дигиталног доба. 

"Морамо омогућити младима да стварају садржаје за циљне групе које они идентификују. У том смислу, данашња конференција је добра, због размене пракси из различитих области", рекао је Јунг.

Конференцију "Храбри нови медији" организују ОЕБС и Дојче веле, уз подршку амбасаде Немачке.

Пише:
Пошаљите коментар