Од 1. септембра за основце у 240 школа настава само у једној смени
БЕОГРАД: Од првог септембра у 240 школа у целој Србији почеће да се примењује концепт једносменске наставе, па ће тако ђаци основних школа на часове ићи само у једној смени, а остајаће у школи и после завршетка часова - од 12.30 до 16.30.
Министар просвете Младен Шарчевић казао је данас новинарима у Београду да ће од овог концепта, који је предвиђен и Стратегијом у образовању до 2020. године бенефите имати и ђаци, родитељи, али и наставници ће бити заштићени од тога да постају технолошки вишак.
"Добро је за децу, мање су на улици, мање су изложени свим ризицима, више ће да уче, више знања ће да имају, то није додатни напор за њих, то је другачији систем рада", рекао је Шарчевић.
Према његовим речима, добро је и за родитеље, јер ће моћи да раде пуно радно време и да не мисле да ли су деца гладна, да ли су учила, да ли су изложени ризицима....
Остајање у школи након часова неће бити обавеза али, како је рекао министар највероватније ће се сви родитељ одлучити за то да им дете остане у школи, а и деци ће бити лепо, јер у том периоду неће имати пресију оцена и учења, а за допунски рад за ђаке осмишљено је преко 50 садржаја.
"Неће наравно ниједна школа моћи ођедном 50 садржаја да реализује, али могу према интересовањима деце то да промене. Циљ је и да се учење заврши у школи, циљ је да се библиотекама врате своје функције, да буду добро опремљене, много више спорта да буде заступљено, као и страних језика, информатичке писмености, свега онога што деца воле", навео је министар.
Да би се спровео пилот пројекат, морали су да се обезбеде ресурси, односно простор.
"Нажалост, лош наталитет је у овом случају савезник, уз исељавања остао нам је вишак простора и имамо прилику за квалитет, па смо могли да кренемо са већим бројем школа, то је негде 20 одсто у пилот пројекту, што је велики број", казао је Шарчевић.
Додао је да је готов нови акт о мрежи школа чији је циљ да се види где има простора, а где треба да се зида.
Шарчевић каже и да постоје објекти где су велике учиниоце, а мали број деце, у којима ће се унутрашњом преадаптацијоим добити додатни простор.
"Овај пилот пројекат је требао да покрије и планинска подручја и сеоске школе, и градске и приградске. Једнообразни су наставни планови и порограми, обуке наставника и гледамо да оно што је на Дорћолу буде и у Пироту", казао је министар.
Навео је и да су у пилот пројекат укључени сви садржаји из реформе образовања, а кад је реч о ђачким кихињама, оне су, додао је, обновјене у школама које су их имале, а уколико су вртићи или ученички и студентски домови близу школа биће искоришћени њихови ресурси.