Образовање будућности у очима младих – виртуелна реалност
Иновативном идејом – операцијом у виртуелној реалности за студенте медицине, презентованом на Националном такмичењу „Десигн фор футуре едуцатион” крајем новембра, петочлани тим академаца новосадског Универзитета заслужио је путовање у Пекинг, где ће од 25. до 30. децембра на Беијинг Нормал Univеrsity бити одржано финално надметање.
Иза имена Педомејшн (Педоматион), насталог у комбинацији појмова Pеdagogy и Аниматион, стоје мастер студенти Факултета техничких наука са смера Анимација у инжењерству Александар Рајић и Оливера Павловић, мастер студент педагогије Тамара Драгојевић, те апсолвенти са истог одсека Огњен Обрадовић и Јована Адамов.
Раније познанство појединих чланова и слична интересовања довела су до тога да након пријаве на такмичење, чија је суштина повезивање образовања и технологије, баш они формирају тим. Првенствена идеја да употребе виртуелну реалност у настави развијала се с временом, те се изродила у нешто што ће бити од вишеструке користи младим медицинарима.
– Говоримо о домену у ком се стручњаци, одговорни за људски живот, образују и обучавају заиста дуго, па је самим тим циљ
наше идеје да се процес осамостаљивања хирурга у извођењу операција убрза његовим усавршавањем у виртуелном свету – објашњава Јована Адамов, додајући да је то могуће уз помоћ егзоскелетона илити роботског одела, чији сензори реагују на иницијалне покрете руку, и вербалног усмерења ментора, који на монитору посматра приказано људско тело или орган на ком се обавља хируршки захват.
Како кажу, у току самог такмичења очекују их бројне радионице са тимовима из Кине и Туниса, као и усавршавање сопствене идеје.
– Надамо се занимљивом и, пре свега, великом искуству, упознавању друге културе, као и прилици да чујемо и видимо свеже идеје, те стекнемо нова познанства – поделили су с „Дневником”, који им је пожелео срећу.
Глобално такмичење у дизајну за будуће образовање „Десигн фор футуре едуцатион” има за циљ да обучи таленте широм света и научи их новим вештинама дизајнерског размишљања за пружање нових образовних решења за друштво, а спонзоришу га Беијинг Нормал University и Пекиншко дизајнерско друштво. Задатак такмичара је био да понуде решење у оквиру три теме: образовање у оквиру породице, безбедности или науке.
С. Милачић