Наша жута чапља у борби за најлепшу маркицу у Европи
БЕОГРАД: На европском такмичењу за најлепшу поштанску марку Србија учествује од 2002. године, а у конкуренцији 49 земаља ове године "Пошта Србије" надмеће се са маркицом на којој је лик жуте чапље.
Тема овогодишњег такмичења за најлепшу пригодну поштанску марку емисије ЕВРОПА, које организује Асоцијација јавних поштанских оператора ПостЕвропа, су птице, а жута чапља је, кажу у "Пошти Србије", одабрана због своје необичности.
"Определили смо се да на такмичење пошаљемо жуту чапљу као нашу птицу зато што има неку мистику у колориту, јако је необична и веома се разликује од свих осталих марака које смо видели да су објављене за онлајн такмичење", рекла је директорка Радне јединице "Србијамарка" у Пошти Србије Марина Калезић.
Подсетила је да је такмичење за најлепшу поштанску марку први пут одржано 2002. године и да на њему учествују сви јавни поштански оператори земаља чланица ПостЕвропе - 52 оператора из 49 европских земаља.
"Ми смо учествовали од прве године од када је почело да се одржава ово такмичење, односно од 2002. године, и за то време једном смо освојили прву награду на онлајн такмичењу јер се такмичење спроводи тако што седам чланова жирија комсије ПостЕвропе проглашава најлепшу марку, али се гласање пушта и у јавност и принципом ''један клик за један глас'' се скупљају гласови", појаснила је Калезић.
То је, каже, било 2014. године када је Пошта Србије издала две пригодне поштанске марке за емисију ЕВРОПА под називом "Национални музички инструменти" - са мотивима свирале и гајди.
Марка са мотивом гајди добила је највише гласова, а аутор ликовног решења за ту марку је Надежда Скочајић, академски графичар и једна од креатора поштанских марака и вредносница Поште Србије.
Онлајн гласање ове године почело је деветог маја, спроводи по принципу "један клик један глас" на сајту ПостЕвропе и траје до деветог септембра, а проглашење најлепше маркице одржаће се на енглеском острву Џерзи од 10. до 11. октобра, када заседа пленарна скупштина ПостЕвропе.