Михајловићева: Посао и материнство не смеју бити супротстављени
БЕОГРАД: Потпредседница Владе Србије и председница Координационог тела за родну равноправност Зорана Михајловић рекла је да унапређење положаја жена дугорочни приоритет Владе, а да ће у наредном периоду тежиште бити стављено на подршку женама да ускладе материнство и посао.
Како су неки пре нас бринули о женама, могли смо да видимо на примеру трудница и породиља, према којима је prеthodna градска власт оставила дуг од скоро 390 милиона динара. Тај дуг је актуелна градска власт измирила и данас више исплате не касне ни дан. За разлику од оних који се сете жена само у кампањи, Влада се тиме бави свакодневно, а највише пажње посвећује женама које су најрањивије, као што су труднице, породиље или жене жртве породичног насиља, каже Михајловићева.
Она истиче да је женама које су запослене, а желе да се остваре као мајке, потребна додатна подршка и заштита и да ће Влада на томе радити како би Србија постала друштво у коме материнство и посао нису супротстављени, већ усклађени циљеви, по узору на развијене европске земље.
Ако желимо да имамо више жена предузетница и више жена које раде и доприносе друштву, онда морамо омогућити и онима које нису у радном односу, већ раде по уговору, или су власнице радње или газдинства, да имају право на све накнаде по основу рођења и неге детета, као и жене које су стално запослене, каже Михајловићева.
Она додаје да је то питање решено изменама Закона о финансијској подршци породици, које ступају на снагу 1. јула.
На тај начин, омогућићемо женама да не одлажу одлуку о материнству због страха да ће остати без прихода, нити ће морати да због обавеза у вези с негом детета прекидају посао којим се баве, већ ће саме одлучивати о усклађивању рада и породичних обавеза, објашњава Михајловићева.
Министарка додаје и да ће се разговарати са свим компанијама које могу да обезбеде услове да се деца чувају у предузећима где жене раде, да им то омогуће, како због обавеза у вези са чувањем детета не би прекидале посао, наводи се у саопштењу из њеног кабинета.