Кампања "Кад ме вози, не возим" за нула алкохола за воланом
БЕОГРАД: Агенција за безбедност саобраћаја покренула је кампању са компанијом Карлсберг Србија чији је циљ да младима покаже и упозори их на негативне последице и штетно дејство алкохола, а што ће сви који дођу испред тржног центра Рајићева у наредне две недеље моћи да осете на симулатору, уз помоћ "пијаних наочара".
Директор Агенције Душко Пешић нагласио је поводом кампање "Кад ме вози, не возим. Одговорно конзумирам алкохол" да чак и најмање количине алкохола врло негативно утичу на возачке способности и додао да је у многим саобраћајним несрећама са најтежим последицама један од учесника често под дејством алкохола.
Алкохол деградира возачке способости, продужује време реаговања, успорава реакцију, кординацију покрета, сужава видно поље, ... а све су то разлози зашто је важно да се користе различити приступи возачима како би мењајли ставове и понашање, рекао је Пешић за Танјуг.
Циљ Агенције је да и на овај начин приђе што већем броју људи и одврати их од вожње ако су конзумирали алкохол, рекао је директор и додао да захваљујући различитим кампањама и приступима број возача под дејством алкхола из године у годину опада.
По подацима Агенције из 2013. године од 1.000 возача сваки 10 је био под дејством алкохола, 2020. сваки седми, рекао је Пешић и додао да су 2016. године у најтежим сабораћајним незгодама, у којима су погинуле 103 особе, возачи били под дејством алхкохола, а у 2020. години 80.
Пешић је рекао да им је зато важно, а и задовољство је, да учествују у овако друштвено одговорној кампањи "Кад ме вози, не возим" и да им је циљ да приђу што већем броју људи како би их одватили од вожње ако су козумирали алкохол.
Подсетио је да Агенција ради и са несавесним возачима, који морају да похађају семинар да би могли поново да возе, као и да је најчешћи прекршај због кога остају без дозволе управо вожња под дејством алкохола.
Лето је време када се највише конзумира алкохол и зато се трудимо да будемо не само на музичким фестивалима већ и на местима где се окупља већи број грађана и да на симулатору директно покажемо шта значи када неко и мало попије, а седне да вози, рекао је Пешић
Генерални директор Карлсберг Србија групе Владимир Вава позвао је све младе да у наредне две недеље испред ТЦ Рајићева пробају симулатор и осете колико реално опасно је сести за волан чак и са малом количином алкохола.
Подсетио је да је компанија још 2016. године, као произвођач алкохола, глобално иницирала кампању "0 0 0 0", а једна од те чцетири важне нуле је вожња под утицајем нула промила алкохола.
Вава је додао је да им је важно пре свега да "дотакну" младе, најнеприпремљеније за конзумацију алкохола и да зато заједно са Агенцијом за безбедност саобраћаја и другима организацијама раде на подизању свести младих о опасности коју би значила вожња под утицајем алкохола.
Имамо симулатор и ''пијане наочаре" које нам је уступила агенције како бисмо показали младима колико је утицај алкохола јак и када се ради о малим количинама, навео је Вава.