Када су путници НАЈУГРОЖЕНИЈИ У АУТОБУСУ ПРИЛИКОМ СУДАРА? Струњак објашњава СВЕ ШТО ТРЕБА ДА ЗНАТЕ
Милан Божовић, стручњак за безбедност саобраћаја, коментаришући несрећу која се догодила код Младеновца и у којој су учествовали путничко возило и приградски аутобус на линији 493, истакао је да су путници аутомобила увек угроженији када су овакви судари у питању.
Стручњак за саобраћај, Милан Божовић, наводи да су при судару аутобуса или камиона са аутомобилом увек угроженији путници у аутомобилу.
- Када током судара дође до ротације аутомобила и када је једно теже, а друго лакше, то теже возило ће да одгура то лакше. У овом случају возило је завршило на потпуно другој страни - каже Божовић.
Како је објаснио, и сам аутобус је пројектован тако да прими одређену врсту удара на тај начин да га даље не преноси на путнике.
- Нека енергија се пренесе на путнике, али не треба да се пренесе у оној мери у којој је сама сударна кинетичка енергија - каже Божовић.
Зашто су путници у аутобусу безбеднији
Како објашњава Милан Божовић у "Јутро на Блиц" путници у аутобусу или камиону далеко су сигурнији уколико дође до судара са аутомобилом.
- Судар аутомобила и аутобуса и аутомобила и камиона, ако су то неки магистрални путеви где је ограничење 80 км/х и сви возе тако најчешће путници и возач у аутомобилу страдају због димензија аутобуса и камиона. Потпуно је друга ствар ако се аутобус након судара преврне, па имамо додатни број повређених, па имамо погинуле од превртања, али то се не дешава не у самом судару. Приликом самог судара путници аутобуса нису битно угрожени. Могу наступити лаке и тешке повреде, али не и смртно страдање. Смртно страдање најчешће је у путничким аутомобилима - каже Божић за "Јутро на Блиц".
Блиц