clear sky
5°C
23.10.2024.
Нови Сад
eur
117.0531
usd
108.1722
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Идворски трактор на батерије спасава планету

18.04.2016. 20:45 13:33
Пише:

Министар омладине и спорта Вања Удовичић састао се са српским тимом инжењера који се пласирао у полуфинале светског такмичења предузетника у Стенфорду,

чији је покровитељ ове године председник Сједињених Америчких Држава Барак Обама.

Чланови тима „Идворски електрик” осмислили су електрични трактор који, за разлику од конвенционалног, не загађује земљу и ваздух, поузданији је и повољнији за експлоатацију и одржавање. Београђани Никола Попов, Далибор Марковић и Панчевац Иван Јованов имају шансу да се путем глобалног онлајн гласања пласирају у финале такмичења.

- Идеју смо кренули да развијамо крајем 2015. када је искрсла пријава за ГИСТ Тек–И такмичење – каже Иван Јованов. - Учинило нам се као добра могућност да, пратећи пропозиције такмичења, фокусирамо напоре на уобличавање идеје и направимо све кључне оквире који би један овакав стартап требало да има.

- Одушевили су ме ови млади људи и њихов предузетнички дух, креативност и идеје. Јако је важно да подржимо предузетничке иницијативе младих, јер су они ресурс иновација и будућност Србије. Због тога још једном позивам све грађане наше земље, али и из региона и света да подрже ове момке тако што ће гласати свакога дана, јер су они нешто најбоље што Србија има - рекао је Удовичић.

Никола, Далибор и Иван су једини тим из Србије који учествује на такмичењу ове године, а за пројекат електричног трактора можете гласати свакога дана на линку: гистнетњорк.орг/цонтент/тећ-и-семи-финалистс-вотинг. Ове године конкурисало је 1.075 тимова из 104 земље с економијама у развоју, а након интензивне евалуације од стране експертских панела, само 102 пријаве су се квалификовале за полуфиналну фазу онлајн глобалног гласања.

- Прикупљање гласова и само полуфинале је осмишљено као маркетинг тест полуфиналиста с циљем да се промовишу само такмичење и идеје – каже Јованов. - Број гласова је важан, али не мора бити одлучујући за улазак у финале. Важно је на који начин тимови умеју да представе своје идеје и способност да заинтересују људе својом научно-технолошком иновацијом тако да они заиста пожеле да их подрже уколико им се идеја учини смислено. Први пресек гласова показује да смо на одличној 10. позицији од 102 екипе, што наравно не мора ништа да значи до краја када ће се узимати у обзир и гласови али и цео утисак који екипа оставља у овом сегменту.

Како кажу тројица инжењера, који стоје иза фирме “Идворски електрик”, ово иновативно чудо замишљено је на реалним техничким основама а уз примену нових технологија би дефинитивно имао комерцијалну перспективу. Такав трактор би био у могућности да обавља све функције као и стандардни трактори мање и средње категорије снаге, али би трошкови коришћења и одржавања били значајно мањи. Електрично пуњење би било јефтиније више од 10 пута него пун резервоар дизела, а еколошка предност оваквог начина обраде земљиште је у томе што трактор на електрични погон не загађује ваздух и земљиште које обрађује.

И. В.

 

И за удаљене оранице

Претварањем трактора с мотором с унутрашњим сагоревањем од 30КЊ који је у свету у широкој употреби у трактор на високо ефикасан електрични погон од 20КЊ, возило ће постићи бројна побољшања. Јединствено дизајниран погонски систем, који укључује вишефазну трајну магнетну синхрону машину с регулатором и пуњиве батерије, може увести револуцију у пољопривредну индустрију. Уклањање тешких и мењача обезбедиће довољно простора за батерију довољно велику за дуг самосталан рад. Како кажу у “Идворски електрик трактору”, систем инвертора на батеријама обезбедиће мобилно напајање удаљених ораница које немају извор напајања, али се могу користити и за водене пумпе за наводњавање или било који други трофазни уређај.

Аутор:
Пошаљите коментар