Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Детаљан план наставе у основним школама

12.08.2020. 12:35 12:37
Пише:
Фото: pixabay.com, ilustracija

БЕОГРАД: Министарство просвете упутиће данас јасне смернице и моделе наставе за предстојећу школску годину свим основним и средњим школама, у којима се наводи начин на који ће се одвијати часови од 1. септембра.

Најважнија измена - школски часови трају 30 минута, посебна пажња посвећена је најмлађима, јер је за њихово школовање важно да што је могуће више буду у школи, а чак и они који буду похађали наставу онлајн, мораће да одговарају у самој школи.

Свака основна школа доноси свој оперативни план организације и реализације наставе у складу са својим просторним и техничким могућностима.

Она има аутономију да утврди време почетка часова и организацију часова на дневном, недељном и месечном нивоу, а настава у школи мора да се организује тако да се осигура безбедност и здравље ученика и запослених.

Број ученика који истовремено борави у школи не сме да пређе половину укупног броја ђака у школи.

Школе ће до 24. августа доставити оперативни план организације и реализације наставе надлежној школској управи на сагласност.

Када је реч о настави за млађе основце, предвиђено је да се настава организује свакодневно у школи:

- уколико је број ученика у одељењу већи од 16, одељење се дели у две групе (школа бира најоптималнији критеријум за поделу на групе);

- групе долазе у два дефинисана термина (на пример од 8.00 часова и од 10.45);

- уколико је број ученика у одељењу до 15, одељење се не дели на групе, већ се настава реализује за све ученике истовремено у једном термину;

- за свако одељење (групе) одређује се учионица у којој се остварују часови наставе;

- током малих одмора нема промене учионице/кабинета, осим када је то неопходно због специфичности наставних предмета и коришћења одређене опреме и наставних средстава;

- препоручује се флексибилан или клизни распоред звоњења, чиме би се постигло и различито време када су ученици на одмору и смањује се истовремени боравак ученика у просторијама предвиђеним за комуникацију (холови, ходници, тоалети и слично);

- ученици једне групе имају до 4 часа дневно;

- сви часови обавезних предмета реализују се непосредно у школи и то у учионици и на отвореном простору (у дворишту), када је год могуће, по утврђеном распореду;

- у реализацију појединих часова за уценике од првог до четвртог разреда укључени су стручни сарадници и предметни наставници уколико постоји потреба (ликовна култура, музичка култура и физичко и здравствено васпитање).

За ученике од петог до осмог разреда настава се организује се кроз основни или кроз комбиновани модел, часови трају по 30 минута, пауза између смена траје 10 минута и планирана је за редовно чишћење, проветравање учионица и других простора у школи који се користе за наставу и учење.

Основни модел:

- у школама које имају просторних и кадровских могућности настава се организује свакодневно у школи;

- уколико је број ученика у одељењу већи од 16, одељење се дели у две групе;

- уколико је број ученика у одељењу до 15, одељење се не дели на групе, већ се настава реализује за све ученике истовремено у једном термину;

- за свако одељење (групе) одређује се учионица у којој се остварују часови наставе;

- групе долазе у два дефинисана термина у истој или супротној смени у односу на ученике првог до четвртог разреда у зависности од расположивих кадровских и просторних ресурса;

- ученици једне групе имају до пет часова дневно;

- изборни програми/предмети и други облици образовно-васпитног рада реализују се или непосредно у школи или путем наставе на даљину у складу са просторним и техничким могућностима школе;

- препоручује се школама да стручна већа наставника заједнички припремају и деле наставне садржаје;

- праћење и вредновање развоја, напредовања, ангажовања и оцењивања ученика обављаће се у току непосредног образовно-васпитног рада, у складу са прописима којима се уређује оцењивање ученика у основном образовању и васпитању.

Комбиновани модел подразумева да ученици по разредима, имају организовану наставу непосредно у школи или путем наставе на даљину;

- ученици петог и шестог разреда, у складу са организацијом рада школе, у току једне недеље имају непосредан рад у школи понедељком, средом и петком, док ученици седмог и осмог разреда имају непосредан образовни рад уторком и четвртком. Наредне недеље разреди се ротирају.

- школа може груписати по два и више разреда и на други начин, у складу са бројем одељења по разреду и расположивим кадровским и просторним ресурсима;

- ученици других разреда у данима када немају наставу у школи, имају наставу на даљину где треба тежити да се сви предвиђени наставни садржаји реализују;

- ученици када немају наставу у школи прате часове који се емитују путем РТС-а.

Такође, предвиђена је и организација рада одељења целодневне наставе и то:

- за ученике од првог до четвртог разреда настава се организује свакодневно у школи, а почетак и завршетак рада у целодневној настави утврђује школа, по прибављеном мишљењу родитеља;

- образовно-васпитни рад у одељењу целодневне наставе реализују два наставника, истовремено;

- након часова, према раније дефинисаном распореду, наставници се ротирају;

- сви часови реализују се непосредно у школи и то у учионици и на отвореном простору (у дворишту), када је год могуће.

- уколико је број ученика у одељењу већи од 16, одељење се дели у две групе, које долазе у истом термину, утврђеном за почетак рада целодневне наставе.

Када је у питању продужени боравак, он се организује у мањим групама ученика истог разреда или изузетно више разреда, односно у хомогеним или изузетно хетерогеним групама. Препоручује се организација часова наставе и активности, на отвореном простору, када год то услови дозвољавају.

Почетак и завршетак рада у продуженом боравку утврђује школа, по прибављеном мишљењу родитеља.

Настава путем Јавног медијског сервиса, биће емитована на каналима РТС 2 и РТС 3, сваког радног дана у складу са распоредом, према утврђеној сатници приказивања часова.

Ученици петог разреда пратиће наставу на каналу РТС 2 са почетком у 8.00 часова и распоредом од три часа дневно, док ће се настава за ученике од шестог до осмог разреда емитовати на каналу РТС 3, са почетком у 8.00 сати.

Настава за ђаке од првог до четвртог разреда биће емитована на мултимедијској интернет платформи РТС Планета.

Ученици од првог до седмог разреда имаће дневно по три часа, док ће ученици осмог разреда имати четири часа.

Уколико актуелна епидемиолошка ситуација буде утицала на промену организације рада у школама, могућа је и промена сатнице емитовања часова, о чему ће ученици и родитељи, као и школе бити благовремено обавештени.

Пише:
Пошаљите коментар