Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Четвртаци у Србији и даље изнад светског просека из математике

08.12.2020. 12:11 12:12
Пише:
Фото: Dnevnik (arhiva)

БЕОГРАД: Ученици четвртог разреда основних школа у Србији постигли су резултате који су изнад просека у математици и природним наукама, показали су резултати TIMSS истраживања које је данас представљено у 58 земаља света.

Просек постигнућа ученика TIMSS скале је 500 поена, а ученици из Србије из математике су остварили 508 поена на тесту, док су из природних наука остарили 517 поена, што их сврстава у постигнућа изнад просека.
 
У односу на prеthodni циклус, који је био 2015. године, дошло је пада у постигнућима ученика из математике за 10 поена, јер су тада ђаци из Србије остварили 518 поена.
 
У ТИМС С истраживању, које је спроведено прошле године (2019. године), учествовало је 165 основних школа из Србије, а тестове је радило 4.279 ученика четвртог разреда.
 
Нада Шева из Институт за педагошка истраживања каже да се ТИМС С истраживање спроводи у 58 земаља и територија у целом свету, да је ово трећи циклус где се прате постигнућа четвртака у Србији из математике и природних наука.
 
"Ђаци из Србије већ трећи циклус имају боља постигнућа од просека скале", навела је Шева и додала да је за образовну заједницу важно шта деца знају када остваре те резултате који су изнад просека.
 
Напомиње да се у ТИМС С истраживању препознају четири референтне вредности - напредна где деца освајају 625 поена или више, висока где остварују 550 поена и више, средња 475 и више и ниска 400 поена и више.
 
"Наша деца на средњем нивоу постигнућа. Седам одсто ученика је на напредном нивоу, а то значи да су умели да примене своје знање у различитим комплексним ситуацијама, док је висок ниво остварило 32 одсто ђака", рекла је она.
 
Истраживање је показало да 11 одсто ученика није могло да досегне најнижи ново који укључује најосновније математичко знање и задатке где је било потребно да се помноже 425 и 32. Сличан однос и са природним наукама.
 
Министар просвете Бранко Ружић рекао је да српски ђаци заслужују честитку за овакав резултат, јер имају значајно боље постигнуће из математике од својих вршњака из региона - БиХ, Северна Македоније, Црне Горе, али и од вршњака из Јерменије, Француске, Албаније, Новог Зеланда.
 
Њихово постигнуће из математике су на нивоу постигнућа ученика Аустралије, Бугарске, Словачке, Канаде, Хрватске.
 
"Када се упореде последња два циклуса, TIMSS 2015 и 2019. године дошло је до статистички значајног пада у постигнућу из математике за 10 поена. Разлике у постигнућу између дечака и девојчица не постоји", навео је Ружић.
 
Што се тиче теста из природних наука ученици из Србије су остварили 517 поена, што је статистички значајно више у односу на просек који износи 500 поена и у том домену су бољи од вршњака из региона, али и од вршњака из Шпаније, Италије, Португалије, Белгије, Француске, Малте.
 
На истом нивоу су са са вршњацима из Словачке, Турске , Данске, Немачке.
 
"Из наведених резултата можемо закључити да иако је постигнуће наших ученика на задовољавајућем нивоу, треба да радимо да обезбедимо тренд раста, а не стагнације и пада", рекао је министар.
 
Он је додао да ученици који су учествовали у ТИМС С 2019 године нису обухваћени реформама, а циљ реформи је да се образовање заснива на примени стеченог знања у школи, а не колико података је ученик напамет научио.
 
"Најважније је да смо покренули промене и да деца која уче по новим програмима добијају боље компетенције", рекао је министар и додао да ће Министарство просвете настојати да се смање разлике између ученика у различитим регионима.
Пише:
Пошаљите коментар
Уручене награде најуспешнијим основцима и средњошколцима у Бечеју

Уручене награде најуспешнијим основцима и средњошколцима у Бечеју

22.06.2020. 11:59 12:02