ПОЧИЊЕ СЕРИЈСКА ПРОИЗВОДЊА ЕЛЕКТРИЧНОГ АУТОМОБИЛА У СРБИЈИ Ево када ће „Панда” кренути из Крагујевца
Почетак серијске производње електричне „панде” у фабрици у Крагујевцу, који се очекује овог месеца, позитивно ће утицати на металску индустрију и довести у Србију и друге компаније које учествују у производњи делова за аутомобилску индустрију, изјавио је данас председник Самосталног синдиката металаца Србије Зоран Марковић.
Он је за Танјуг рекао да БДП земље може додатно да се увећа захваљујући великим произвођачима у аутомобилском сектору.
„Надамо се и верујемо да ће, поред производа који се тренутно праве за прву уградњу у Стелантису, да дођу и други страни инвеститори. Постојање једне тако велике компаније у Србији даје позитиван сигнал и осталим кооперантима да отворе своја мала и средња предузећа код нас”, рекао је он. Марковић је истакао да је фабрика у Крагујевцу спремна за серијску производњу електричне „панде” јер је Стелантис извршио модернизацију производних погона.
„По доласку у Србију 2008. модернизована је технологија и све је роботизовано. Такође, већ је урађен и прелазак са мотора са унутрашњим сагоревањем на електрични погон. Проблем може да представља цена аутомобила јер кинески произвођачи имају доста јефтине и квалитетне аутомобиле. Због тога је неопходно да се и код нас иде на уштеду и ниску цену аутомобила, што је велики изазов за компанију која тек почиње серијску производњу”, рекао је председник Самосталног синдиката металаца Србије. Како је навео, иако Европа доста касни за Кином у производњи електричних аутомобила, за Србију је важан корак то што ће постати прва земља на Балкану која има финалну производњу таквих возила.
„Кина је узнапредовала много и то је велики проблем у Европи јер је одлука о престанку производње аутомобила са моторима са унутрашњим сагоревањем била преурањена, али је у односу на Кину закаснела. Недостатак инфраструктуре, односно пуњача је велики проблем за нас и у том сегменту каснимо за Кином неколико година”, истакао је Марковић.
Е. Д.