overcast clouds
2°C
07.02.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ДО 2027. ЛЕТИМО У НЕБО

НА ЕКСПО ЋЕМО ИЋИ И ЛЕТЕЋИМ ТАКСИЈЕМ Србија добила правилник о “иновативној ваздушној мобилности“ СПРЕМНИ ДА СЕ СВЕТУ ПОКАЖЕМО СА ВИСИНЕ

07.02.2025. 19:00 19:07
Пише:
Извор:
Biznis.rs
д
Фото: Screenshot / Youtube / EHang

Директорат цивилног ваздухопловства (ДЦВ) ажурирао је 17. јануара Правилник о условима за обављање ваздушног саобраћаја са новом регулативом којом се у Србији по први пут прописује употреба популарних (и погрешно названих) „летећих таксија“, пише специјализовани ваздухопловни портал TangoSix.

Нови концепт комерцијалног ваздушног саобраћаја који је на енглеском говорном подручју дефинисан као урбан air mobility (УАМ) у новој верзији српског правилника назван је „иновативна ваздушна мобилност – од innovative air mobility (ИАМ), док су еВТОЛ летелице назване „ваздухоплови способни за вертикално полетање и слетање“ и дата им је скраћеница ВЦА. 

Овај назив преузет је, како objašnjava TangoSix, из енглеске терминологије и значи Vertical take‑off анд ландинг (ВТОЛ) Capable Aircraft, односно сваки објекат, тежи од ваздуха, који је способан за одржив лет, са кључном способношћу вертикалног полетања и слетања, уз помоћ минимално две погонске групе и који, најбитније – није авион нити хеликоптер. 

Србија је тако једна од ретких земаља у региону која је усвојила нови регулаторни оквир након иницијативе председника Александра Вучића од пре десет месеци да се нови концепт ваздушног саобраћаја први пут прикаже на EXPO 2027 догађају, подсећа TangoSix.

Један од кључних аспеката ажурираног правилника је увођење система сертификације оператера који ће обављати ИАМ активности. Оператер мора да поседује сертификат ваздухопловног оператера (АОЦ) који издаје Директорат цивилног ваздухопловства. 

За добијање АОЦ-а, оператер мора да докаже да је усаглашен са свим основним захтевима из релевантних анекса правилника, да сви ваздухоплови које користи имају потврду о пловидбености, као и да су његова организација и руководство примерени и правилно одређени за обим и подручје делатности. 

Правилник уводи и појам „вертипорта“ који се дефинише као копнена или водена површина или структура која се користи или се намерава користити за слетање, полетање и кретање ВЦА.

Оператер може да користи одговарајуће вертипорте који морају да буду компатибилни са димензијама и тежином ВЦА, да имају компатибилне прилазне и одлазне путање, да буду опремљени спасилачко-ватрогасним службама и да буду доступни, пише TangoSix.

(Biznis.rs)

Извор:
Biznis.rs
Пише:
Пошаљите коментар