light rain
8°C
06.01.2025.
Нови Сад
eur
117.1155
usd
113.9588
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

МЕКСИКАНЦИ КУПУЈУ ПЕКАРСКУ КОМПАНИЈУ: Имају 4 производне линије у Новом Саду, а постају власници ПОПУЛАРНЕ ПЕКАРЕ У СРБИЈИ

04.01.2025. 21:15 21:18
Пише:
Извор:
Дневник/Б92/Бизпортал
Фото: Ј. Вукашиновић

Агенција за заштиту конкуренције Републике Словеније (АВК) саопштила је да се не противи мексичком преузимању велике словеначке пекарске компаније Дон Дон.

Како је наведено на веб страници, концентрација у оквиру шпанског ББ Глобал Инвестинг Холдинга, подружнице мексичке групе Бимбо, у складу је са правилима конкуренције, преноси Бизпортал.

Холдинг је средином новембра најавио преузимање Дон Дона из Гросупља, најпознатијег по бренду Твојих 5 минута. Истовремено, најавио је и куповину КЈК Инвестиције 2, посебне компаније финског фонда КЈК, која поседује 40,61 одсто Дон Дона.

Суоснивачи и директори компаније су Аленка Мозетич Заврл и Алеш Мозетич.

Претпрошла година је била рекордна за групу. Остварили су нешто мање од 190 милиона евра пословног прихода. То их, према годишњем извештају, сврстава у ред највећих пекарских компанија у региону. Групација запошљава око 2.500 људи, од којих је 307 крајем прошле године било запослено у Словенији.

Брат и сестра већински власници

Већински власници Аленка Мозетич Заврл и Алеш Мозетич, воде компанију преко Амал Инвестментса, који поседује 59,39 одсто. О продаји предузећа и даљим плановима не желе да говоре. Зато се Форбс позива на податке до којих је дошао, користећи јавно доступне податке. У тим подацима добили су на увид  шта Мексиканци добијају преузимањем Дон Дон. И како се мали пекар крофни из Метлице развио у великог регионалног играча.

Фото: pixabay.com

Основна делатност Дон Дон групе, која је у септембру прославила 30 година постојања, је производња пецива и хлеба. Продајни програм обухвата свеж хлеб, пециво, фина пецива и пржена пецива, посебне врсте хлеба и пецива са продуженим роком трајања, асортиман производа за печење на продајном месту и друге смрзнуте производе.

Дон Дон група послује у Словенији, Србији, Босни и Херцеговини, Црној Гори, Бугарској, Румунији, Северној Македонији, Пољској, Словачкој и Хрватској. Своје производе пласира и на нека друга тржишта, на пример у Мађарску.

Група се састоји од више од 10 компанија. Дон Дон Словенија има подружнице у Београду, Доњој Зелини (Хрватска) и Варшави, које су све у њеном 100 одсто власништву. Дон Дон Србија има подружнице у Београду, Подгорици, Габрову (Бугарска), Нишу, Бањалуци, Букурешту, Прагу, Будимпешти и Скопљу. Он је стопроцентни власник свих предузећа, осим Житопека у Нишу и Жита Дон у Београду, где је власник 75 одсто.

У раст пекарске индустрије на тржиштима на којима послују до сада је уложено приближно 100 милиона евра. То се наводи у годишњем извештају за прошлу годину.

Од породичног бизниса до велике фирме у региону

Групација је прошле године остварила нешто мање од 190 милиона евра оперативних прихода, што је осам одсто више него годину раније. Са рекордним приходима, како се наводи у годишњем извештају, једно су од највећих пекарских предузећа у региону. Добит из пословања пре амортизације износила је око 34,4 милиона евра, што је 63 одсто више у односу на претходну годину. Нето добит износила је више од 21 милион евра, што је скоро дупло више него 2022. године.

Отприлике четвртину прихода допринела је матична компанија Дон Дон, односно 48,7 милиона евра, ЕБИТДА је износила нешто више од пет милиона евра.

Дон Дон, најпознатији по бренду Твојих 5 минута, основали су у Метлици 1994. године брат и сестра Аленка Мозетич Заврл и Алеш Мозетич. Породични бизнис је у почетку пекао крофне и друга слатка пецива. Године 2003. са око пет милиона евра продаје и 150.000 евра чисте добити први пут су изашли у иностранство, односно на хрватско тржиште, где су основали компанију. Пет година касније, куповином ПДМ-а ушли су у Србију. У 2009. години пословање је проширено на Црну Гору, БиХ и Бугарску.

Фото: Dnevnik.rs

У годинама од 2011. до 2014. много су инвестирали у иностранству, посебно у Србији, где су изградили нове производне капацитете, укључујући и куповину млина, и преузели предузећа Житопек и Житопродукт.

Улазак Финаца подстакао раст

Уласком КЈК у власничку структуру 2014. Дон Дон се још брже проширио. Већ годину дана касније преузео је Пекару Гросупље, која је до тада била у власништву Меркатора. И наставили су да јачају, посебно на српском тржишту, где је, између осталог, купљен додатни млин. Изградили су фабрику тоста у Крагујевцу, преузели преко компаније Хлеб и нове производне погоне у Зајечару и Краљеву.

Пре три године завршила је 4. производну линију у Новом Саду, купила пословне просторе у Суботици и Светој Хелени у Хрватској.

Пре две године Дон Дон је основао компаније у Чешкој, Пољској, Мађарској и Северној Македонији, поставио линију за производњу лепиња у Суботици и преузео фирму Фиделинка у стечају.

Фото: pixabay.com

Прошле године је наставио са инвестицијама, између осталог завршио је пројекат изградње соларних електрана у Крању и Гросупљу.

Finance Manager је ове године имовину Аленке Мозетич Заврл и Алеша Мозетича проценио на 104 милиона евра, што је скоро дупло више од 54 милиона евра прошле године. Како објашњава магазин, они су и власници три четвртине компаније АФ Аграр, основане 2018. године, која се бави сточарством.

Bizportal.rs/Korana Savić

Извор:
Дневник/Б92/Бизпортал
Пише:
Пошаљите коментар