ЕВО КАДА ПОЧИЊЕ САНАЦИЈА ПАНЧЕВЦА Радови на прометном мосту преко Дунава чим се прибаве све неопходне дозволе ТРАЈАЋЕ ОВОЛИКО
Јавно предузеће "Путеви Србије" након спроведеног поступка набавке крајем прошле године закључило је уговор о изради пројекта за грађевинску дозволу због рушења и изградње прилазних конструкција на десној обали друмско железничког моста преко Дунава - Панчевачког моста, што је предуслов за почетак радова.
Они ће се одвијати на прилазним конструкцијама од Богословије до "Панчевца" и подразумевају изградњу нових привремених рампи и рушење постојећих конструкција и изградњу нових конструкција по фазама.
- Радови ће почети за 18 месеци до две године, после завршетка пројектовања, издавања грађевинске дозволе и решавања имовинских питања - наводе у овом предузећу за "Новости".
Детаљни, специјални преглед Панчевачког моста спроводи се сваких пет година. Последњи пут рађен је 2020. године, што значи да ће баш ове године стручњаци поновити такву врсту надзора. Пре пет година овај посао поверен је лиценцираном предузећу "Мостпројект" а.д. које је, како закон налаже, сачинило Извештај о прегледу моста.
- Последњи детаљни преглед из 2020. године је обухватио делове конструкције које су у надлежности ЈП "Путеви Србије", а то су комплетна прилазна конструкција без прикључних рампи (надлежност града Београда) на десној обали Дунава, као и бочне конзолне конструкције на главној челичној конструкцији и инундацији на левој обали, заједно са коловозном плочом за друмски саобраћај и пешачким стазама - кажу у "Путевима".
- Као резултат прегледа донете су одлуке о хитним мерама које је било потребно спровести на конструкцији како би се очувала пуна статичка безбедност учесника у саобраћају.
Велики број рупа на коловозу моста прави су изазов за возаче који туда пролазе, а власници возила су приморани да возе и спорије од прописаних правила како би сачували своје аутомобиле. Поред постојећих рупа, приметна је и лоша конструкција.
Свакодневно прође 100.000 људи
Мост који спаја леву обалу Дунава са центром града дугачак 1.526 метара, у надлежности је ЈП "Путеви Србије". Има четири траке за одвијање колског саобраћаја и два железничка колосека. Према ранијим проценама, преко Панчевачког моста свакодневно се превезе око 100.000 људи.
Ипак, у "Путевима Србије" за "Новости" кажу да се на Панчевачком мосту спроводе процедуре редовног одржавања, обиласка и визуелне контроле појединих делова конструкције.
- Током 2020. и 2021. године спровођене су хитне мере, које су се односиле на јачање појединих оштећених стубова на конструкцији десне обале додавањем нове арматуре у потребној количини и повећања пречника стуба за 20 центиметара - кажу у надлежном предузећу.
- Рађена је и санација оштећења на лежишним гредама, рађени су нови привремени ослонци (јармови) на појединим деловима прилазне конструкције на десној обали, како би је у одређеној мери растеретили и смањили утицаје. Санирани су конзолни челични носачи на главној конструкцији, који носе комплетан саобраћајни профил и корисно оптерећење од возила, као и други радови.
(Kurir.rs)