Запловиће највећи рибарски брод у Србији
ПЕРЛЕЗ: У перлеском бродоградилишту „Шипјард Бомекс 4М“ данас ће бити организована свечаност поводом поринућа рибарског брода, који је у Србији грађен за купца из Норвешке.
Фабрика која се пре неколико година нашла у озбиљним пословним проблемима, а чији се погони налазе надомак Зрењанина, саопштила је да је у тешким временима успела да заврши један од највећих рибарских бродова икада изграђених у неком српском бродоградилишту. Очекује се да ће свечаности присуствовати представници Владе Србије и Града Зрењанина, као и пословни партнери из Норвешке.
- Брод је дугачак 70, широк 12, а висок шест метара. У питању је рибарски брод за пренос живе рибе, конкретно лососа, пошто норвешки купац има фарму те врсте рибе – објашњава за „Дневник“ заступник већинског власника у „Шипјард Бомексу 4М“ Драгомир Субић.
По његовим речима, изградња брода је почела још 2012. године, и то за потребе другог купца, који је у међувремену раскинуо уговор. Касније је сарадња успостављена са норвешким партнером, а од прошле године је настављена градња пловила, уз одређене измене које су биле неопходне.
- Наше предузеће је обезбедило главну логистику, односно инжењере, док су кооперантске фирме биле ангажоване на самој градњи, уређењу и фарбању брода.
Пловило ће у четвртак свечано бити поринуто у реку Бегеј, а онда ће неколико дана трајати припреме и тестови пред дуг пут који га очекује до крајњег одредишта. Брод ће ићи Бегејом, преко Тисе, Дунава, Црног и Средоземног мора, до Атлантског океана – истиче Субић.
На питање да ли је ово поринуће наговештај бољих дана за бродоградилиште у Перлезу, Субић одговара да је фабрика имала финансијских и проблема око усвајајња унапред припремљеног плана реорганизације. Сада трају преговори са стратешким партнером и његов долазак је, по речима Субића, једини начин да се фирма извуче из дубиозе.
- Очекујемо да током априла конкретизујемо разговоре. Овај партнер има и тржиште и финансије, што је веома значајно за ову грану привреде – наглашава Субић и додаје да до сада бродоградилиште није имало никакву помоћ државе, без које је, што је својевремено тврдио и власник предузећа, веома тешко позитивно пословати.
Ж. Балабан