Укида се пруга која је развила Темерин
ТЕМЕРИН: Пруга Нови Сад -Темерин - Бечеј дуга 65 километара пуштена је у саобраћај 2. јула 1899. године. Тиме почиње индустријски развој Темерина.
Изградњом циглане и првих парних млинова ово место постаје један од значајних центара у југоисточној Бачкој. Истог дана кренуо је и саобраћај на 38 километара дугој прузи Римски Шанчеви - Тител. То су биле такозване вициналне пруге, заправо споредне пруге које су повезивале мање али привредно значајније варошице са пругом Будимпешта - Суботица -Нови Сад - Земун.
Превоз робе и путника железницом био је доминантан све до краја 70-их година прошлог века. Годишње се железницом кроз Темерин превозило више од 100.000 тона робе и 30.000 путника. Већ 1978. број путника се смањио на 15.117, а приспела и отпремљена роба на 46.000 тона. Након тога, приоритет у транспорту робе преузимају камиони-шлепери, а путници се све више опредељују за аутобусе.
Вициналне пруге су грађене од слабијег и јефтинијег материјала, биле су опремљене крајње једноставном техничком опремом, а мостови су били слабије грађе. Дозвољена брзина возова на њима износила је од 35 до 50 километара.Пруге Нови Сад -Темерин -Бечеј, и Нови Сад -Римски Шанчеви -Тител су више од две деценије зарасле у траву и коров. Ретки су проласци теретних вагона, углавном у сезони кампање вађења и транспорта шећерне репе, иако је овај вид транспорта најјефтинији.
Министарство саобраћаја Владе Републике Србије планира да укине 760 километара нерентабилних пруга, највише у Војводини. Близу 30 локалних самоуправа је добило упите да се изјасни да ли су вољни да финасирају пруге у својим срединама јер држава и „Железнице” за то више немају новца. Интересовање да на њиховим територијама опстане најјефтинији путнички и теретни саобраћај је било мало па је продужен рок за изјашњавање, али без резултата.
Само неколико локалних самоуправа (Шид, Сремска Митровица и цементара Поповац) су спремне да финасирају одржавање железничког саобраћаја. Међу пругама планираним за гашење је деоница Римски Шанчеви – Бачки Јарак – Темерин – Госпођинци – Жабаљ – Чуруг – Бачко Градиште – Бечеј у дужини од 55 километара, и пруга Римски Шанчеви – Орловат дуга 64 километара.
Миле Милојевић