overcast clouds
14°C
29.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Све на једном шалтеру

12.06.2016. 19:52 13:33
Пише:

СОМБОР: Најновије измене Закона о општем управном поступку, тачније његових чланова 9 и 130, усвојене како би се у крај стало наизглед безбројном „шалтерисању“ грађана намерних да остваре своја права,

наставак је увођења законодавног реда по људској мери али и ЕУ стандардима, започет променама Закона о градњи. Нове легислативне интервенције, да грађанин у сусрету са администрацијама државних установа, агенција, предузећа све може да обави на једном шалтеру, при чему оне саме морају да комуницирају и размењују податке везане за поступак, заживеле су и у Сомбору.

- Градска управа је имплементирала пројекат „Оптимус“, где смо ми унутар Управе разрадили систем да међусобна комуникација за све оно што ми сами издајемо, без обзира да ли је у питању Одељење за друштвене делатности, привреду или комуналне делатности, иде путем интернета, тако да странке не морају те ствари да доносе - каже Душанка Голубовић, нова сомборска градоначелница, која је до избора на ову функцију обављала послове начелника Градске управе.

Већ годину и по дана градска управа има обрасце и комуникацију прилагођену оваквом пројекту и све је то до сада прибављно по службеној дужности, али је преостало, како каже Душанка Голубовић, да се цео овај једношалтерски систем „увеже“ са другим установама и државним органима.

Да се законска обавеза државних и органа локалне самоуправе у вези функционисања једношалтерског система може поштовати и поред тешкоћа и реалтивног информатичког заостајања система српске јавне управе сведоче досадашња искуства сомборског Одељења за комуналне послове, тачније његовог Одсека за урбанизам и грађење, који се први нашао на испиту, захваљујући изменама Закона о планирању и градњи с почетка ове године. Наиме, изменама закона било је предвиђено да се у обједињеној процедури послови као што су издавање одобрења за изградњу, прикључења на комунални инфраструктуру, употребу објеката, локацијски услови, почетак радова...завршавају електронским путем у року не дужем од 27 дана.

Јавно презентовани подаци надлежног Одељења говоре да је у измењеним условима рада просечно време које је било потребно за издавање локацијских услова „пало“ на свега осам дана у шта је урачунато и време које је било потребно за прибављање докумената по службеној дужности од републичког Геодетског завода и надлежних јавних предузећа. За издавање грађевинске дозволе, које је подразумевало и по службеној дужности прибављање доказа о праву на земљиште од РГЗ и обавештавање Грађевинске инспекције, инвеститори су у просеку чекали свега три дана, колико им је требало, на основу искуства у последњих пет месеци колико важе законске измене, и за издавање решења о одобрењу извођења радова, док су за издавање употребних дозвола била потребна само два радна дана.

М. Миљеновић

Умрежавање при крају

Измене Закона о општем управном поступку подразумевају умрежавање целокупне јавне управе, па је било сасвим очекивано да у цео систем лакше буду укључене државне установе, предузећа и агенције које су у свом раду колико-толико децентрализоване, а поготово оне које су у свом раду већ усвојиле и сертификовале стандарде електронског пословања. С друге стране, сасвим очекивани су били проблеми када је у питању умрежавање у нови систем полиције, односно апарата МУП или РГЗ.

 

Пише:
Пошаљите коментар