Pобољшана безбедност у суботичким школама
СУБОТИЦА: У школама постоје најразличитији облици вршњачког насиља, физичког и емоционалног. Увођењем видео-надзора, низом мера и радионица настоји се побољшати
безбедност деце у суботичким школама. Већина школских објеката има уграђен видео-надзор, док су наставици и ђаци прошли низ едукација у спречавању, али и препознавању вршњачког насиља, попут пројекта „Буди кул - не псуј”. Директорка Основне школе „Сечењи Иштван”, Весна Вајс каже да им је постављање ограде у објекту у Шабачкој један од приоритета.
- Некада је ту постојала ограда, али је покрадена. Двориште нам је велико и желимо да буде ограђено како свако не би могао да улази. Ограда би требало да буде сигурнија, а не жичана као раније. Обраћали смо се разним донаторима и Граду. Поред тога, имамо постављен видео-надзор у сва четири објеката, као и аларм - рекла је Весна Вајс.
У локалној самоуправи објашњавају да имају одличну сарадњу са школама и да је град Суботица увек спреман да подржи све добре пројекте, који се односе на побољшање безбедности ученика. Чланица Градског већа задужена за образовање Наташа Алексић каже да решава проблеме који су у њеној моћи.
- Јављали су родитељи да се пси луталице поново окупљају око школе „Мајшански пут” и да прате децу у чопорима. Звала сам „Чистоћу” и морам да кажем да је у року 20 минута изашла Служба за хватање напуштених паса и мачака и тако је решен проблем – навела је као пример чланица Градског већа Наташа Алексић.
Већина школа у Суботици има уграђен видео-надзор, а поједине средње школе деле школске полицајце. Током лета Град је финансирао постављање видео-назора у Медицинској школи. Када је реч о недостатку ограде на објекту у Шабачкој који припада школи „Сечењи Иштван”, у току припрема документације, а упоредо се траже финансијка средства за извођење радова, објаснила је Наташа Алексић.
У Основној школи „Соња Маринковић” не постоји школски полицајац, али зато постоји контакт особа у полицији којој се запослени из школе обраћају уколико има проблема.- Анализом насиља од прошле године утврдили смо да је највише случајева забележено преласком у пети разред, у предметној настави, када учитељица више није присутна и када има већи број наставника.
Да ли траже своје место у колективу, да ли не могу да се снађу, тек предузели смо одређене кораке. Сви пети разреди су били укључени у пројекат „Клуб просветних радника, родитеља и наставника“ – рекла је Бранка Бешлић, психолошкиња ОШ „Соња Маринковић“.
Рад на превенцији у сарадњи са што већим бројем институција у граду један од најважнијих задатака како би се спречило вршњачко насиље, али и вандализам по школама. У овај процес заједнички треба да се укључе наставници и родитељи.
С. Иршевић