Кружни ток уместо црне тачке
БЕЧЕЈ: Улазак у Бечеј из правца Новог Бечеја и Новог Сада указује на битно побољшање путне инфраструктуре, јер се на раскрсници пре моста преко Великог бачког канала гради кружни ток.
И таман ће тај капитални пројекат почетком новембра бити завршен, почеће још обимнији везан за Сојарски пут у Индустријској зони, чији се завршетак очекује до краја године. Дуго очекивана реконструкција деоница од преостала два километра пута Бечеј - Бачко Петрово Село највероватније ће се радити с првим пролећним данима у наредној години.
- Експанзија радова на путној инфраструктури резултат је урађене Техничке регулације саобраћаја у Бечеју 2013. године и добијене сагласности ресорног Министарства саобраћаја за овај стратешки документ. На основу тога успоставили смо добру сарадњу с ЈП „Путеви Србије“ и ефекат је видљив – каже предесдник општине мр Вук Радојевић. -Такву документацију наручили смо и за сва насељена места у нашој општини, што значи да ћемо ускоро имати комплетну техничку регулацију саобраћаја за целу општину, што пре доласка наше коалиције на власт, није био случај.
Председник општине обишао је радове на градилишту кружног тока са представником Надзорног органа Владимиром Марковићем, који је потврдио да извођач радова „Југокоп Подриње” из Шапца, те „Војводинапут - Бачкапут” поштују динамику радова и очекује се да они буду завршени у предвиђеном року од 89 радних дана.
У питању је реализација пројекта у склопу појачаног одржавања државних путева Првог Б реда број 15 и Другог А реда 102. Инвестиција путног дела износи непуних 35 милиона динара. О колико пространом кружном току је реч, довољно казују технички подаци да је у подлогу дубине око четири метра убачено 3000 кубика песка, на то су додати слој дробљеног каменог материјала 0,63 и слој истог материјала 0,31, а предстоји постављање два слоја носећег асфалта и завршног хабајућег слоја асфалта. Преосталих 4,5 милиона динара суфинансира локална самоуправа, а у питању су средства намењена постављању јавне расвете и заленила.
- Овим ће се обезбедити безбеднији саобраћај на до сада увек потенцијалној црној тачки, а водимо разговоре с пројектантом и ЈП „Путеви Србије“ да се у догледно време кружни ток допуни бициклистичком и пешачком стазом, јер се овом саобраћајницом спаја насеље Ботра с градским језгром Бечеја. Спремни смо да будемо инвеститори тог додатног дела пројекта, јер је то у интересу свих суграђана – закључио је Радојевић.
В. Јанков
Узорци Сојарског пута у Немачкој
За бечејску општину су битне и наредне инвестиције ЈП „Путеви Србије“, посебно тотална реконструкција Сојарског пута у Индустријској зони, који је сада у катастрфалном стању. Узорци с те деонице саобраћајног коловоза су дати на анализу у Немачку и ако се добије одобрење за примену најсавременије технолошке методе, где се примењује рециклирање постојећег асфалта, вредност инвестиције, која по актуелном пројекту с класичном методом износи око 1,5 милион евра, била би двоструко умањена. Инвеститор пута од раскрснице код „Бечејке“ до Србобранског пута, било би ЈП „Путеви Србије“, а проширење код Фабрике „Сојапротеин“ финансирао би овај привредни гигант.
На другој страни Бечеја радиће се реконструкција два преостала километра пута према Бачком Петровом Селу. То улагање коштало би око 150 милиона динара, али ако би се и у овом послу применио нови технолошки модел, цена би се преполовила.