broken clouds
20°C
18.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Дугме спаса за старе и оболеле

19.04.2016. 19:50 13:33
Пише:

ЗРЕЊАНИН: Локалне власти Зрењанина изразиле су спремност да у што скорије време на територији града уведу „Телеасиситенцију“, услугу коју већ четири године у другим срединама пружа београдска компанија „Контакта“.

Ова услуга намењена је, пре свега, старијим, односно особама са инвалидитетом и са сметњама у развоју. Дакле, свима којима је потребан осећај сигурности 24 сата дневно.

- Град Зрењанин води бригу о свим суграђанима, а постоји више категорија људи којима је потребна додатна помоћ. Наши најстарији суграђани моћи ће, захваљујући Граду и услузи „Телеасистенција“, да остану у својим домаћинствима и међу члановима породице. Сви ми имамо обавезе, због чега смо одсутни од куће, а имамо старије чланове домаћинстава којима је у одређеном тренутку потребна додатна брига и пажња. Ово је начин да им то и омогућимо – изјавио је заменик градоначелника Зрењанина Саша Сантовац, који очекује да пројекат заживи што пре и напомиње да ће локална самоуправа финансирати овај пројекат, као што финансијски помаже и остале врсте помоћи.

„Телеасистенција“ је јуче представљена у Мултимедијалној сали Градске куће, а на промоцију су позвани и чланови удружења која окупљају популацију којој је ова услуга и намењена. Дипломирани андрагог Марија Божић из компаније „Контакта“ објаснила је да ова услуга подразумева пружање подршке, организовање помоћи, позивање лекара...

- Услуга функционише тако што корисници добијају мале апарате и притиском на СОС дугме, или дугме спаса, како га ми називамо, успоставља се двосмерна комуникација са оператерима, који позивају полицију, хитну помоћ, лекаре, у зависности од тога каква је помоћ особи са друге стране жице потребна. Приликом позива, аутоматски се отвара картон корисника, па чак да он и није у прилици било шта да каже, одмах видимо ко нас зове, од чега болује и тако можемо да спречимо здравствене компликације – прецизирала је Божић. 

Већина корисника ове услуге су старије особе, које најчешће зову због усамљености и из жеље за разговором, што и добију, с обзиром на то да су у „Контакти“, осим лекара, запослени и психолози и андрагози, који им пружају савете и подршку.

- Већ смо имали један разговор са представницима Града Зрењанина који су исказали интересовање за увођење овакве услуге на свом подручју и који су то препознали као могућност да се помогне онима којима је помоћ неопходна – закључила је Божић. 

Ж. Б.

 

Пише:
Пошаљите коментар