Ф1: Розберг или Хамилтон?
До краја овогодишњег шампионата Формуле један остале су још четири трке, а једна од њих се вози у недељу увече у срцу Тексаса у Оситину за Велику награду Сједињених Америчких Држава.
Међу конструкторима све је већ решено, јер је Мерцедес без премца и освојиће још један трофеј. У борби за титулу међу возачима Мерцедесов двојац Луис Хамилтон – Нико Розберг још увек бије битку за трон.
И док је на почетку изгледало да ће актуелни светски прва Хамилтон до још једног наслова, сада је предност на страни Розберга. Немац је одлично одвезао други део сезоне после летње паузе забележивши четири победе (Белгија, Италија, Сингапур и Јапан), док је у Малезији био трећи. Тако је успео да престигне клупског колегу и највећег ривала и сада пред трку у САД има 33 бода предности у генералном пласману. Розберг је до сада сакупио 313, а Хамилтон 280 поена.
Главни актери за победу у Остину биће Хамилтон и Розберг, а њихове грешке “ловиће” остатак каравана. Најближи двојцу Мерцедеса је Аустралијанац Данијел Рикардо из Ред Була на трећем месту са 212 бодова, који је успео да слави у Малезији и тако бар на тренутак прекине доминацију Мерцедеса. Луис Хамилтон је пред трку у Остину рекао да „нема више чувања карата” и да ће кренути на све или ништа у покушају да одбрани титулу.
- Враћамо у Сједињене Америчке Државе, које су ми као други дом. Обожавам земљу и обожавам стазу у Остину. Имам сјајне успомене, добио сам тамо три од четири трке, а прошле сезоне сам обезбедио титулу. Остало је још 100 поена за освајање и идем на свих 100. Даћу све од себе, нема више карата и адута за скривање, то је то, идем пуном брзином. Важно је и то да смо обезбедили титулу конструктора, па је бар један део притиска скинут, а сви у падоку су срећни – рекао је Хамилтон.
Нико Розберг каже да не осећа притисак пред крај сезоне. Он пре свега жели да исправи грешке које је направио прошле године у Остину и да се приближи титули.- Прошле године није било тако добро за мене, изгубио сам титулу, али радујем се повратку тамо и први задатак који имам је да исправим грешке од тада. Само размишљам о што бољој трци. И о времену. Надам се да нећемо имати време као прошле године. То не би било добро - рекао је Розберг.Али може се десити и да поред свега тога Британац не успе да одбрани наслов. И за то се Хамилтон већ спремио, јер је изјавио да ће „мушки” поднети евентуални губитак шампионске титуле.
- Све је могуће. Не можете да освојите све титуле, сетите се великих шампиона који су губили титуле. То је део игре – рекао је Хамилтон.
Троструки светски првак рекао је да ће „наставити даље” ако изгуби титулу и да се нада да ће се следеће године вратити јачи. Додао је и да је имао много проблема са поузданошћу Мерцедесовог болида ове године, пошто су проблеми са мотором утицали на резултате у четири трке, као и да би вероватно водио у генералном пласману да тих проблема није било. Хамилтон је навео да је у пет трка лоше стартовао, што га је коштало позиција, у поређењу са три Розбергова лоша старта и да је на том проблему радио са својим тимом.
Трка за Велику награду САД вози се вечерас од 21 час по нашем времену.
Г. М.
Верлајн преговара са Форс Индијом
Караваном се шири вест да би Паскал Верлајн могао да замени Ника Хилкенберга у тиму Форс Индије. Немац је отишао у Рено, а на његовом месту у Форс Индији већ је виђен талентовани земљак.
Али, он има кеца у рукаву зато што је освајао ДТМ шампионат са Мерцедесом, па је Мерцедес уз њега обећао бољи мотор екипи Форс Индије, што би могло и да пресуди у трансферу 21-годишњег возача. Оно што је сигурно је да ће у Форс Индији следеће сезоне бити Серхио Перес.
Возачи траже казну Ферштапена
Возач Ред Була нашао се у непријатној позицији на састанку возача у Остину. Током ове сезоне могло се чути да је неколико возача упитило јавне критике на агресиван стил вожње Макса Ферштапена, када Холанђанин приликом дефанзивног маневра користи више возачких линија што није дозвољено.
Сада се појавио још један проблем, а то је што Холанђанин није ни током састанка показивао поштовање према старијим колегама. На састанку у остину ово питање су поново покренули Роман Грожан, Луис Хамилтон, Себастијан Фетел и Кими Раиконен, који је имао излагање од пуних три минута на ову тему.