overcast clouds
12°C
02.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Тема „Дневника”: Фрушку гору хоће да буше Мађари, Кинези и Турци

27.11.2016. 21:59 21:52
Пише:

За градњу Фрушкогорског коридора од Новог Сада до Руме, са тунелом кроз Фрушку гору, има пуно заинтересованих, а и Мађарска жели да учествује у финансирању,

изјавила је јуче министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

У изградњи ауто-пута у дужини од 37 километра могао би да буде примењен модел јавно-приватног партнерства или концесија, рекла је Зорана Михајловић Танјугу, додајући да ће до маја 2017. бити затворена финансијска конструкција за тај пројекат.

– Има пуно заинтересованих за изградњу будући да је ту густ саобраћај, тако да можемо да размишљамо о различитим начинима финансирања. Од Мађарске која се сада појавила као заинтересована да учествује у финансирању и изградњи Фрушкогорског коридора до многих финансијских организација и приватних инвеститора – навела је Михајловић.

Министарство планира да сачека завршетак свих пројеката и распише јавни позив како би се видело који је начин најбољи за финансирање.

Реч је о веома тешкој деоници ауто-пута са тунелом кроз Фрушку гору који ће бити најтежи подухват, а биће дуг скоро 3,5 километра.

Та деоница је део будућег ауто-пута од Новог Сада ка Шапцу и Лозници.

Најава министарке Михајловић о интересовању Мађарске за финансирање градње Фрушкогорског коридора повећава списак оних који су изразили спремност да се укључе у финансирање изградње једног стратешког саобраћајног правца.

Новембар је за јавност донео интересенте за Фрушкогорски коридор од којих су први дошли из Кине, тачније из компаније Чајна роуд енд бриџ корпорејшн (ЦРБЦ) у Србији, чији су представници, приликом посете председнику Покрајинске владе Игору Мировићу, изразили интересовање за изградњу државног пута ИБ-21 Нови Сад – Рума са тунелом кроз Фрушку гору. Ради се о компанији за изградњу путева и мостова, која реализује неколико значајних инфраструктурних пројеката у Србији.

Председник Покрајинске владе је нагласио да је изградња аутопута Нови Сад - Рума са тунелом кроз Фрушку гору, пројекат који је уврштен у национални план приоритета за изградњу инфраструктуре, и додао да Покрајина на реализацији тог пројекта ради партнерски са Владом Србије и ресорним републичким министарствима.

Директор ЦРБЦ-а у Србији Џанг Сјаојуен истакао је да је делегација те компаније учествовала и на самиту у Риги, када је потписано неколико уговора између Србије и Кине за реализацију инфраструктурних пројеката. Како је навео, та фирма је заинтересована да поред пројекта које успешно реализује у нашој земљи, ради и на овом значајном инвестиционом пројекту на територији покрајине.

Само дан касније Бановину су посетили и представници компаније „Нурол” из Турске, који су изразили заинтересованост за учешће у изградњи брзе саобраћајнице од Новог Сада до Руме. Турска компанија „Нурол” једна је од водећих компанија у тој земљи у грађевинском сектору.

Директор и заменик директора компаније „Нурол” Нуретин Акдениз и Сердар Улуочак, истакли су да је та компанија заинтересована за учешће у изградњи коридора, у оном облику за који су заинтересоване обе стране, саопштила је Покрајинска влада. Компанија је исказала интересовање за јавно-приватно партнерство с елементима концесије и могућност да учествује у финансирању читавог пројекта.

Фрушкогорски коридор не спада у категорију ауто-путева, иако ће имати два пута по две коловозне траке широке по 3,5 метра, што га може сврстати у ту категорију, али нема зауставне траке и због тога спада у брзе саобраћајнице. Простираће се од Каћке петље на путу Нови Сад – Зрењанин, с аутопутем Е-75 се укршта код бензинске пумпе „Минут”. Коридор с новом саобраћајницом даље води према Дунаву, затим преко Фрушке горе до ауто-пута Београд–Загреб. На сремску страну ће прећи преко новог моста који треба да буде изграђен од Цркве Госпе Снежне у Петроварадину, а даље ће водити према Буковцу испод Фрушке горе кроз тунел дуг 3.470 метара. Тунел иде према петљи за Врдник, потом се наставља ка Руми, где се гради обилазница.

Покрајински секретар за урбанизам и заштиту животне средине, Владимир Галић истакао је на представљању Фрушкогорског коридора да је пројекат изградње деонице аутопута Нови Сад-Рума-Шабац са тунелом кроз Фрушку гору од посебног значаја. Он је додао да је инфраструктурно повезивање и интензивирање развоја покрајине у овој области један од кључних услова бржег економског развоја Србије.

– Изградњом тунела кроз Национални парк Фрушка гора, једног од најзначајнијих планираних објеката на коридору, постојећи државни пут број 21 губи транзитну улогу али остаје у примени и добија туристички значај. Изградњом тунела  смањује се дужина пута за око 4,5 км, побољшавају се безбедносни елементи у саобраћају и минимизирају се неповољни утицаји на Национални парк Фрушка гора, загађење ваздуха и смањење буке – истакао је Галић.

Он је додао да је нарочито значајно измештање транзита из насеља Ириг кроз које сваки дан пролази и до 9.000 возила од чега трећину чине велики транспортни камиони.

А. Савановић

И пруга „убрзава” од 2017. године

Министарка Зорана Михајловић најавила је да ће следеће године заједно са Кином почети и радови на модернизацији пруге Београд–Будимпешта кроз нашу земљу, као и да се разговора са њима о наставку модернизација пруга, од Београда ка југу.

Подсетила е да је у току припрема буџета за 2017. годину и да ће у свим пројектима бити примењена и нова технологија.

Подсетила је да је недавно настављена и градња Ипсилон крака Коридора 10 код Суботице, додајући да ће ће се тај пројекат радити још две године, а да ће највећи замајац радова бити током 2017. године.

 

Пише:
Пошаљите коментар