overcast clouds
15°C
24.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Мировић: Устав и Статут АПВ наше су међе и оквири

25.06.2016. 22:27 13:33
Пише:

Након априлских избора у Војводини дошло је до промене странака на власти и промене политике, коју је 16 година водила Демократска странка са коалиционим партнерима.

Промене ће бити јасно уочљиве кроз војвођански буџет, реализације крупних пројеката и сарадњу са Владом Србије, како је то навео новоизабрани председник Покрајинске владе Игор Мировић из победничке Српске напредне странке. 

– Од мене немојте очекивати да на било који начин заговарам политику оних који су изборе изгубили. Нисмо добили подршку за политику сукобљавања – каже Мировић у интервју за „Дневник“.

* Како су прошли први радни дани у Покрајинској влади?

– Прве радне дане смо провели у доношењу одлука. Пре свега смо припремили читав низ кадровских промена и након тога одржали две седнице Покрајинске владе. Именовали смо неколико сарадника задужених за информисање и систем организације у заједничким службама, као и новог секретара Покрајинске владе. Већ првог дана смо анализирали све оно што су чинили наши претходници, посебно у последњих шест месеци имајући у виду чињеницу да се припрема извештај о реализацији буџета за првих шест месеци 2016, посебно с аспекта трошења средстава након избора. И тога је било у значајној мери у периоду техничког мандата Покрајинске владе. Сматрам да је то непрофесионално и некоректно понашање, па смо први дан провели у анализи и донели одређене закључке. Мислим да ћемо до краја октобра припремити нову организацију администрације и тиме се припремити за примену начела нове политике у Војводини.

* Можете ли и конкретније да кажете о трошењу пара после избора

– Имаћемо потпуну информацију до 10. јула и о томе обавестити јавност. Затражио сам од свих секретаријата прецизан и детаљан извештај о стању у њиховим ресорима, посебно у делу започетих послова и реализације пројеката. Карактеристичан пример је тај да је 120 милиона динара потрошено одлукама Покрајинске владе у техничком мандату из дела средстава потребних за рад Покрајинске изборне комисије. Можда се не може оспорити легалитет целог тог процеса, али се може оспорити суштина, а то је да су средства морала да буду усмерена према оним корисницима, којима су заиста потребна, а не према приоритетима која су наведена у одлуци о распоређивању средстава. Закључили смо да су и након изборног пораза усмеравали новац према партијско-бирократским аршинима, без било каквог правила.

* На шта је новац потрошен?  

– На разне пројекте, на оно што није хитно. Постоји десетак ургентних потреба у Војводини. Морам да вас подсетим да је „Каменица два” отворена само за потребе предизборне кампање и то неколико дана пред гласање 24. априла. Потребно је да се до краја набави комплетна опрема за „Каменицу два” и да се она, што пре, пусти у функцију.

* Зар она није била набављена?

– Опрема није набављена, набавка је и даље у току. „Каменица два” је отворена да би политичке странке, које су данас у опозицији, имале предизборну промоцију. У том објекту нема здравственог особља, пацијената и опреме. У тој ситуацији – кад опреме нема – неко доноси одлуку да 120 милиона динара потроши на нешто што није приоритет, а таквих примера има још. Због тога је и донета одлука да се направи комплетна анализа како би средства, која служе грађанима Војводине, у будућности у највећој могућој мери, била усмерена управо тамо где су најпотребнија ради решавања животних питања.

* Опозиција сматра да сте приликом представљања елемената програма Покрајинске владе указали на праве проблеме и опозиција је наговестила да ће добре одлуке и подржати, али је оценила да је ваш програм преамбициозан

– Програм није преамбициозан, него су потребе Војводине велике. Прва потреба је да будемо организованији, да делујемо заједнички, координисано, да поштујемо приоритете и да приоритети имају заиста развојни карактер. Кад се тако постави цео систем – а ми се боримо да га поставимо на тај начин – онда се види да заправо програм и није тако амбициозан. До сада смо користили само један део механизама за укупан економски развој Војводине. Читав концепт се до сада заснивао на томе да ли ћемо имати нешто мање, или нешто више, од седам процената средстава у покрајинском буџету у односу на буџет Републике, а нико није одговорио како се тај новац троши и где су економски приоритети за целокупан друштвени развој Покрајине. У програмском говору, на седници Скупштине Војводине, указао сам на важне приоритете и усмерио пажњу посланика и јавности на могућност да заједничким напорима дођемо и до великих резултата. Уосталом, ако немамо велике амбиције и немамо конкретне програме, до великих дела и не можемо доћи.

* Хоћете ли имати подршку у реализацији програма?

– Поставља се питање да ли желимо да будемо пуки политички делатници који само уживају привилегије које носи јавни посао или желимо да урадимо нешто конкретно, нешто велико у чему морамо сви на неки начин да учествујемо. И позиција и опозиција, и Република и Покрајина, градови и општине, предузећа и установе, домаће и стране компаније... Мислим да нови концепт наилази на подршку најшире јавности и она ће нам бити и најдрагоценија. Сигуран сам да је могуће усмерити енергију свих према одређеним приоритетима. Зато и мислим да програм није амбициозан, него је реалан. Уверен сам да смо потпуно способни да потенцијале Војводине усмеримо према њеним стварним потребама – према новом управљачком концепту. Ако то успемо, ако променимо досадашње елементе организације, успех ће бити сам по себи јасан и видљив.    

* Кад можемо да очекујемо законе о финансирању и надлежностима Војводине, чије је поједине делове оспорио Уставни суд?

– Устав Републике Србије и Статут АП Војводине су наше међе и оквири у којима се крећемо. Дијалог о новим законима је неопходан. На седници покрајинског парламента говорио сам о потреби да се тај дијалог отвори. Народна скупштина Републике Србије доноси законе. Политичке странке, које имају посланике у покрајинском парламенту, имају их и у Народној скупштини. Ми ћемо дијалог подржати и учествоваћемо у њему, али Народна скупштина је та која треба да процени време и оквир дијалога. Пре свега, кад је реч о Закону о финансирању јер модел о којем сам говорио мора у себи да садржи и предвидиве оквире у делу финансирања АП Војводине. Зато је незахвално говорити о роковима, али је неспорно да би овај процес допринео бржем економском развоју покрајине... Ми ћемо у том процесу бити једна врста угаоног стуба, али никада и ни на који начин не желимо и нећемо да начнемо уставне принципе на којима почива наша држава. Од мене немојте очекивати да на било који начин заговарам политику оних који су изборе изгубили. Нисмо добили подршку за политику сукобљавања.

* Одговорност за развој Војводине припада Покрајинској влади?

– Не припада само њој него и Влади Србије и свима – предузећима, појединцима, као и онима који могу да дају свој допринос развоју знањем и пословним контактима. У том смислу желим да то сви и делимо. После шеснаест година имамо велику прилику да се окупимо око новог програма развоја Војводине и сматрам да ову прилику нико не сме да пропусти и да сви имају неку врсту обавезе да у овом важном послу учествују.

* На који начин може да утиче на ефикаснији рад Покрајинске владе добра сарадња са Републичком владом?

– Пре свега то је кључ за укупну политичку стабилност у нашој држави. То је кључ за бржи економски развој Покрајине. Стварати од Војводине изоловано острво је нешто сасвим погрешно. Војводина треба да буде отворена као део Србије са највише потенцијала пре свега за улагање и промовисање великих инвестиција од стране Владе Републике Србије. Највећи број инвеститора када долази у нашу државу, обраћа се министарствима, надлежним државним агенцијама, компанијама које имају седиште у Београду. Зар има нешто неприродно у томе да ћемо у сарадњи с онима који те информације имају тражити и кординисати усмеравање одређених инвестиционих улагања и потенцијала у АП Војводину. Заједнички ћемо градити Србију – земљу реда, добре организације, готово сваког дана видљивих нових погона, нових фабрика и нових успеха. У том контексту ми немамо право да ни на који други начин дефинишемо своје приоритете, него само кроз сарадњу и заједнички рад са Републичком Владом.

Неко би могао да помисли да то сада чинимо из неког идолопоклонства или да то чиним због тога што је тако Александар Вучић наложио. Ја то чиним, ми то чинимо, због тога што видимо да Војводина у томе има шансу и што видимо успехе Владе Републике Србије и што део тог успеха, део потенцијала и део информација желимо да видимо и кроз додатне, нове и квалитетније садржаје у свим областима у Војводини. То је суштина. Зато нова политика заправо у основи има очување политичке стабилности, заједнички рад, више инвестирање, више нових запослених у свим општинама и градовима у Војводини. Наша политика је добила подршку више од 50 одсто грађана који су изашли на изборе. Без њихове воље не можемо је мењати.

Ержебет Марјанов

 

Биће значајних искорака у социјалној политици

* Формиран је секретаријат за социјалну политику. Да ли имате податке о броју социјално угрожених у Војводини?

– Многе друштвене групе, многи корисници социјалне помоћи, многе категорије наших грађана траже помоћ. Ми смо дужни да одговоримо на те захтеве. Већ у ребалансу буџета за 2016. годину – одлука о ребалансу ће бити донета крајем септембра – посебно ћемо дефинисати нове програме у тој области. Због тога сам и предложио формирање посебног секретаријата за социјална питања, демографски развој и равноправност полова. Данас сам у разговору са покрајинским секретаром Предрагом Вулетићем дефинисао и одређене приоритете и предложио нове сараднике за тај секретаријат. Идеја је да у области социјалне заштите проширимо мрежу и осавременимо програме којима ће се бавити покрајински секретаријат. Желимо да препознамо све проблеме у овој области, да успоставимо потпуну координацију са центрима за социјални рад градова и општина у Војводини. У свим сегментима социјалне заштите желим одговор на питање шта се може учинити и колико је средстава потребно за додатну подршку свим социјално угроженим групама. Мислим да ћемо на тај начин, у овој важној области, направити један значајан искорак. 

 

Војводина ће добити Развојну агенцију

* Најавили сте да ће промена политике у Војводини бити уочљива и кроз буџет. Како?

– Већ у припреми ребаланса буџета за 2016, а посебно у припреми буџета за 2017, утврдили смо нове приоритете који ће одсликавати политику нове Покрајинске владе. Имаћемо и одређене организационе промене. Већ сам дао налог да се припреми оснивање Развојне агенције Војводине. Она треба да сублимира у себи више постојећих агенција, фондова и других организационих структура постојећих секретаријата са циљем да на једном месту – а то ће се видети већ у буџету за 2017. годину – имамо координисан приступ идентификацији оног што нудимо инвеститорима и информацијама које до њих треба да дођу, и подстицајима које они треба да добију у заједничкој координацији са локалним самоуправама и одређеним развојним секторима на нивоу Републике. Други правац биће у делу социјалне заштите и демографског развоја. Трећи важан правац ће бити у области нове здарвствене политике. У секретаријату за образовање, прописе, управу и националне мањине и секретаријату за спорт и омладину ће се припремити вишегодишњи инвестициони планови. У образовању када је реч о адаптацији основних и средњих школа и ученичких домова, а у делу спорта и омладине када је реч о припреми инвестиција за одржавање и изградњу нових спортских терена и објеката. Основа за целокупно деловање су критеријуми.

Пише:
Пошаљите коментар