Капиталне ствари морају да се завршавају
После вишедеценијске стагнације и транзиционог пустошења, Војводина коначно може да очекује покретање развоја. Председник Владе Војводине Игор Мировић је већ при формирању покрајинске владе
најавио реализацију великих заједничких пројеката, у којима ће заједнички учествовати сви нивои власти.
Ради се пре свега о новим капиталним пројектима у здравству, затим изградњи Фрушкогорског коридора и Банатске магистрале, изградњи нове зграде Телевизије Војводине, завршетку Жежељевог моста и суботичког Народног позоришта о којима се у ранијим годинама пуно причало, али су остали “капитални скадрови на Бојани”.
Биће довољно посла за грађевинарску индустрију већ од пролећа, када ће према најавама Војводина отворити више великих градилишта.
Они ће се редовно обилазити, јер, како је Мировић нагласио, ништа не сме да се испречи у реализацији започетих пројеката.
-То би се сматрало заједничким неуспехом Покрајинске владе и локалних самоуправа - оценио је приликом доделе више од 371 милиона динара за финансирање и суфинансирање 15 пројеката у области саобраћајне инфраструктуре, водовода и канализације, локалног економског развоја, образовања и културе у 12 војвођанских општина. - Ради се о мањим пројектима локалног карактера, који би требали да буду завршени идуће године, како би се започели нови, али је добро што се коначно почело водити брига и о мање развијеним општинама. Таквих од 45 општина у Војводини има чак 18. Нажалост, у њихов развој у протеклих 16 година није улагано. Сад су инвестирање и праћење развоја недовољно развијених општина трајно опредељење Покрајинске владе. То је и један од важних закључака заједничке седнице републичке и покрајинске владе одржане седином октобра у Новом Саду - рекао је Мировић.
Пројекти из области здравства су приоритет Мировићеве администрације, јер је здравство у катастрофалном стању. О томе је недавно на Одбору за буyет и финансије Скупштине Војводине сведочио и Јован Лазаров, председник тог одбора из Панчева. Он је испричао да је општа болница у том граду у изузетно лошем стању, да су иструлила прозорска окна у појединим одељењима болинице па су остали без стакала и у ходник улећу голубови. У лошем стању је и зграда Клинике за неурологију и психијатрију у Новом Саду која је изграђена далеке 1964. године, али од тада на њој нису изведени грађевински радови.
У склопу пројеката у области здравства изградња Б и Ц блока Клиничког центра Војводине је заједнички пројекат републичке, покрајинске и градске власти. Ради се о нових 30.000 квадратних метра и уређења путева и паркинга око тих објеката, који ће, како је то градоначелник Новог Сада Милош Вучевић рекао, реализовати Град Нови Сад.
Председник Покрајинске владе Игор Мировић је изградњу Клиничког центра назвао пројектом живота и смрти од чије реализације зависи опстанак Покрајинске владе. Средства за изградњу блока Ц и Б су већ опредељена од раније и налазе се у систему задужења Србије и од тог новца се већ гради Клинички центар у Нишу и Београду. Покрајина је засад издејствовала грађевинску дозволу за Клинички центар и спремна је за почетак радова, али је још остала процедура коју треба да спроведу Министарства задравља и финансија.
Изградња порушене зграде Телевизије Војводине у НАТО бомбардовању такође је заједнички пројекат републичке, покрајинске и локалне власти.
- Сматрао сам да је четири милиона превише за зграду РТВ и да износ мора бити мањи од онога што је предвиђено првим пројектима, али смо ипак прихватили њихове сугестије. Људи у Војводини сматрају да је то ствар симболике, да је то срушено у НАТО агресији, те да смо у стању да обновимо оно што је срушено – рекао је у Новом Саду премијер Александар Вучић након заједничке седнице две владе, додајући да ће тај новац дати, али да “они имају обавезу да висину новца који је предвиђен првим плановима смање и да покушају да уштеде.”
Ержебет Марјанов
Фрушкогорски коридор кошта 400 милиона евра
Фрушкогорски коридор је такође један од приоритетних пројеката Покрајинске владе. Према ранијој најави покрајинског секретара за урбанизам и заштиту животне средине Владимира Галића, који је задужен за пројекат, у овој години ће се припремити планови и пројекти, затим грађевинске дозволе. Ради се о веома важној саобраћајници, инвестиционе вредности од око 400 милиона евра. Деоница дуга 37 километра је изузетно оптерећена саобраћајем, с обзиром да ту дневно прође 8.500 возила, од тога 20 одсто теретних.
Фрушкогорски коридор ће се простирати од Каћке петље на путу Нови Сад – Зрењанин који ће се с аутопутем Е-75 укрштати код бензинске пумпе “Минут”. Коридор са новом саобраћајницом даље води према Дунаву, затим преко Фрушке горе до аутопута Београд - Загреб. На Сремску страну ће прећи преко новог моста, који треба да буде изграђен и од цркве на Текијама у Петроварадину даље ће водити према Буковцу и испод Фрушке горе кроз тунел дуг 3.470 метара. Тунел ће ићи према петљи за Врдник, потом се наставља ка Руми где се гради обилазница. Коридор ће се радити у три партије: прва од бензинске пумпе “Минут” до излаза из Тунела кошта 58 милиона евра, партија два 185 милиона, а партија три 120 милиона евра. За партију два од тунела до Руме већ постоје услови да се у врло кратком року, према грубој процени за годину дана може почети рад, док је партија један од Дунава до краја тунела је најкомпликованија јер захтева укључивања великог броја републичких, покрајинских и градских органа.