Три аутобуса и нови зонско-тарифни систем
Градски превозник би наредне године требао да купи три соло нископодна аутобуса на дизел гориво за које ће из буџета Града бити издвојено 60 милиона динара.
То је одлучено на недавној седници градској парламента на основу предлога предузећа који је у Програму инвестиција за 2017. годину навело да је обнова возног парка неопходна због безбедности путника и повећања техничке исправности возног парка. Просечна старост аутобуса је већа од 13 година.
Градско саобраћајно предузеће “Нови Сад” било је предмет пажње градског парламента и поводом питања одборника Лазара Кањерића у вези измене зонско-тарифног система.
Кањарић је питао да ли цена карте до Футога може да буде јефтинија, јер карта од Новог Сада до стадиона “Вујадин Бошков” кошта 55 динара, а од стадиона до Футога, после улаза у то место је 110 динара. Овај одборник Скупштини града се обратио у име житеља Футога који траже измену у цени карте имајући у виду дужину трасе кроз ово приградско насеље.
У одговору Градске управе за саобраћај и путеве наведено је да треба да се изради нова Студија зонско-тарифног система града Новог Сада. Сада градски превозник примењује зонско-тарифни систем са којефицијентима и границама зона у градском и приградском саобраћају према одлуци Скупштине града од јула 2006. Студију је урадило ЈП “Урбанизам “ у сарадњи са Факултетом техничких наука из Новог Сада.
Парцијалне измене зонско-тарифног система се не препоручују, речено је Кањерићу, јер могу да произведу ефекат ланчаних захтева што би могло да угрози пословање и функцију јавног превоза.
З. Делић