Станица, а у ствари граница
За минулих десет година, представници разних удружења, политичких странака и многи други скупљали су потписе и предавали петиције да би Ветерник потпао под прву зону превоза,
а самим тим карте у аутобусима Градског саобраћајног предузећа који пролазе кроз то приградско насеље, наплаћивале би се по цени градских. Међутим, све се то до сада завршавало само на пустим жељама житеља Ветерника. Иако се власт у месту неколико пута мењала, нико није успео да реши вечито питање Ветерничана којима веома тешко пада двострука цена карте у односу на градску од 110 динара у једном смеру.
Иако се аутобуско стајалиште код Липовог гаја налази дубоко у територији Ветерника, води се као последње градско. Занимљиво је то да је од места које раздваја две путничке зоне, градску од приградске, свега један километар до центра Ветерника па је, као такво, многима изузетно занимљиво. Граница није у центру пажње само Ветерничана већ и Футожана, посебно у летњем периоду. Због чињенице да им послодавци из града плаћају надокнаду само за градску зону, људи су приморани на то да бициклима дођу до станице, где их „паркирају” до краја радног времена, а потом се с њима врате кући, ма колико она далеко била.
– То је за сада за нас једино решење, посебно нама који станујемо на крају Ветерника или онима који су из Футога – рекао је Милорад Ћулибрк из Футога. – Имамо плаћену месечну карту само за градску зону па морамо да се довијамо на разне начине јер нам је доплата месечне карте за Ветерник или за Футог велики издатак. Када је лепо време, онда све има смисла, али када падне снег или кад је невреме, морамо да платимо карту у једном смеру, а то је велики издатак. Надамо се сви да ће Ветерник коначно ући у прву зону, тако би и нама живот био много олакшан.
Постојала је прича да ће се увести још једна линија, која би пролазила новим делом Ветерника, оним који је спојен с Новим насељем, али је и она брзо утихнула. Било би веома лепо за житеље Ветерника да коначну приђу граду и у погледу превоза, али, како за сада ствари стоје, то ће остати пуста жеља, имајући у виду да би то био велики удар за финансије ЈГСП „Нови Сад”.
– Много људи живи у Ветернику, много је и ученика, а све су то чисте паре за ГСП – казала је Милица Петковић из Ветерника. – Ако би смањили цену и прилагодили је градској, вероватно би онда морали да смање цену превоза за Футог и Бегеч, тада би то био домино-ефекат који им никако не иде у прилог. Свесни смо да ће од тога тешко нешто бити, али заиста би нешто требало да се уради по том питању. Примера ради, сигурна сам да линија 52 има краћу трасу од многих градских линија, а цена је и даље двоструко већа.
Житељи Ветерника ће наставити да потписују петиције у нади да ће се неке ствари променити, да ће коначно растеретити кућни буyет, бар за превоз, што би, посебно породицама чија већина чланова свакодневно путује за Нови Сад, много значило.
Текст и фото: М. Ристић