Шест година рада омбудсмана града Новог Сада
Канцеларија заштитника грађана града Новог Сада сутра обележава шест година постојања. Лане је дошло до промене градског омбудсмана, те је нови мандат припао
Марини Попов Иветић, а сарадња органа градских управа с институцијом заштитника грађана је побољшана, те се притужбе решавају брже и ефикасније.
– То, наравно, не подразумева да се у свим предметима поступило у складу са захтевом странке, већ да је заштитник грађана града Новог Сада добио правовремену и потпуну информацију потребну за даљи ток поступка и доношење мишљења да ли је дошло до повреде права грађанина или није – објашњава Марина Попов Иветић.
Многи не знају шта је, уопште, у надлежности градског омбудсмана. Пре свега, он контролише рад органа управе, установа и предузећа које је основао Град Нови Сад, а под тим се подразумева поступање по појединачним притужбама грађана у конкретној ситуацији, дакле, када грађанин као појединац укаже на проблем који има с неким од органа, али да се најпре обрати органу или институцији с којом има проблем. Свако ко има потребу да се обрати институцији заштитника грађана то може учинити сваког радног дана од 9 до 14 часова у Војвођанских бригада 17, а заказивање није потребно. Друга опција да му се обрати је путем имејл-адресе заститник.грађанановисад.рс, „Фејсбук” профила или поштом.
– Новина у раду наше канцеларије је могућност подношења притужбе путем интернет презентације заститникграђана.новисад.рс – каже омбудсманка, и додаје да је процедура веома једноставна, као и да је поступак пред заштитником грађана бесплатан. – Притужба се може поднети на формулару или у слободној форми. Битно је само да грађани напишу своје име, адресу на којој желе да се даље комуницира с њима, назив органа на чији рад се жале, те да опишу проблем на који указују, с тим што могу захтевати своју анонимност према органу на чији рад се жале.
Будући да се статистика ради једном годишње, тренутно се не зна колико се грађана у 2016. години обратило омбудсману. Како нам је рекла Марина Попов Иветић, за сада нико није подносио притужбу против Пореске управе поводом донетих решења о порезу на имовину, којих, иначе, буде на десетине.
– Грађани се жале на различите проблеме, попут недоношења решења по захтеву странке, неодговарања на дописе, дужину трајања поступка пред органима, висине рачуна и наплате стамбено-комуналних услуга, комуналног опремања улице, проблем буке због рада угоститељских објеката, заузећа јавне површине и друго – наводи омбудсманка. – Додала бих и да заштитник грађана града Новог Сада спроводи активности које се односе на едукацију одређених група грађана и у том циљу у току 2016. године деца у основним школама едукована су о саобраћају и саобраћајној култури. Такође, у току је едукација младих до 26 година о њиховим правима и обавезама, као и о институцији заштитника грађана.
Л. Радловачки