overcast clouds
10°C
26.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Шест година рада омбудсмана града Новог Сада

09.10.2016. 20:57 09:06
Пише:

Канцеларија заштитника грађана града Новог Сада сутра обележава шест година постојања. Лане је дошло до промене градског омбудсмана, те је нови мандат припао

Марини Попов Иветић, а сарадња органа градских управа с институцијом заштитника грађана је побољшана, те се притужбе решавају брже и ефикасније.

– То, наравно, не подразумева да се у свим предметима поступило у складу са захтевом странке, већ да је заштитник грађана града Новог Сада добио правовремену и потпуну информацију потребну за даљи ток поступка и доношење мишљења да ли је дошло до повреде права грађанина или није – објашњава Марина Попов Иветић.

Многи не знају шта је, уопште, у надлежности градског омбудсмана. Пре свега, он контролише рад органа управе, установа и предузећа које је основао Град Нови Сад, а под тим се подразумева поступање по појединачним притужбама грађана у конкретној ситуацији, дакле, када грађанин као појединац укаже на проблем који има с неким од органа, али да се најпре обрати органу или институцији с којом има проблем. Свако ко има потребу да се обрати институцији заштитника грађана то може учинити сваког радног дана од 9 до 14 часова у Војвођанских бригада 17, а заказивање није потребно. Друга опција да му се обрати је путем имејл-адресе заститник.грађана­новисад.рс, „Фејсбук” профила или поштом.

– Новина у раду наше канцеларије је могућност подношења притужбе путем интернет презентације заститникграђана.новисад.рс – каже омбудсманка, и додаје да је процедура веома једноставна, као и да је поступак пред заштитником грађана бесплатан. – Притужба се може поднети на формулару или у слободној форми. Битно је само да грађани напишу своје име, адресу на којој желе да се даље комуницира с њима, назив органа на чији рад се жале, те да опишу проблем на који указују, с тим што могу захтевати своју анонимност према органу на чији рад се жале.

Будући да се статистика ради једном годишње, тренутно се не зна колико се грађана у 2016. години обратило омбудсману. Како нам је рекла Марина Попов Иветић, за сада нико није подносио притужбу против Пореске управе поводом донетих решења о порезу на имовину, којих, иначе, буде на десетине.

– Грађани се жале на различите проблеме, попут недоношења решења по захтеву странке, неодговарања на дописе, дужину трајања поступка пред органима, висине рачуна и наплате стамбено-комуналних услуга, комуналног опремања улице, проблем буке због рада угоститељских објеката, заузећа јавне површине и друго – наводи омбудсманка. – Додала бих и да заштитник грађана града Новог Сада спроводи активности које се односе на едукацију одређених група грађана и у том циљу у току 2016. године деца у основним школама едукована су о саобраћају и саобраћајној култури. Такође, у току је едукација младих до 26 година о њиховим правима и обавезама, као и о институцији заштитника грађана.   

Л. Радловачки

Пише:
Пошаљите коментар